• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

משרד הבריאות: חשש לעיכוב ולמחסור זמני במנות חיסון לשפעת

ארגון הבריאות העולמי התעכב השנה בקביעת זני הנגיף שמנות החיסון אמורות להכיל ויצרניות החיסונים איחרו לכן בהתחלת תהליכי הייצור ובשיווקם

חיסונים (צילום: אילוסטרציה)

ייתכן שיהיה מחסור זמני במנות חיסון לשפעת בתחילת עונת החיסונים הקרובה, שתחל ככל הנראה בראשית נובמבר – כך סבורים מקורות במשרד הבריאות, על פי דיווח בחדשות ערוץ 12.

בדיווח נמסר כי המשלוחים הראשונים של מנות החיסון לשפעת לישראל אמורים היו להוות 40% מכלל ההזמנות שביצעו קופות החולים לקראת עונת חיסוני השפעת הקרובה. אולם עתה ההערכה היא שיגיעו רק 23% מהכמות שנועדה כפעימה ראשונה על מנת לספק את הביקוש לחיסונים. במילים אחרות: במקום כ-960 אלף מנות חיסון יגיעו בשלב הראשון רק כ-560 אלף.

הסיבה למצב הזה: ארגון הבריאות העולמי התעכב השנה בקביעת זני הנגיף שמנות החיסון אמורות להכיל. מדובר בחיסונים לארבעה זנים. עקב כך החברות שמייצרות את החיסונים ומשווקות למדינות השונות איחרו בהתחלת תהליכי הייצור. כמו כן הן נדרשו לבצע הליכי בקרה פנימיים חוזרים לבדיקת איכות ויעילות החיסונים.

עונת חיסוני השפעת אמורה היתה להתחיל בספטמבר או עד אמצע אוקטובר – אבל היא תחל רק בנובמבר ותימשך עד ינואר. על פי ניסיון השנים האחרונות, רוב המתחסנים הראשונים בישראל, עם תחילת עונת החיסונים, הם קשישים וילדים. במקביל, קיימת דרישה שכל עובדי מערכת הבריאות – רופאים, אחיות ואחרים שבאים במגע עם חולים ומאושפזים - יתחסנו, גם כדי להוות דוגמה לציבור.

הערכת משרד הבריאות היא שבסך הכל, עד תום עונת החיסונים שייתכן כי תתארך לעומת שנים קודמות, יגיעו לישראל כל מנות החיסון שהוזמנו ובסך הכל מדובר ביותר משני מיליון מנות חיסון.

נושאים קשורים:  עונת השפעת,  מחסור בחיסונים,  חדשות,  שפעת,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
06.10.2019, 08:40

עובדי מערכת הבריאות לא אמורים להתחסן על מנת להוות דוגמה לציבור. הם אמורים להתחסן אך ורק אם החיסון יעיל בהגנה אל המטופלים שלהם.

ולא הייתי נכנס להיסטריה באיחור בהגעת החיסונים

אנונימי/ת
24.10.2019, 10:18

ב 25 השנים האחרונות אישתי ואני קיבנו כל שנה חיסון נגד שפעת.לפני כ שבועיים חזרנו מלונדון וחלינו בשפעת קשה שנינו ,אחד אחרי השני עם חום גבוה,נזלת,שיעול מתמשך וחולשה איומה שעדיין קיימת. בדיקות שגרה היו תקינות,אולאי מעט מאוד נאוטרופיליה.אין לי מוסג על מה היה מדובר. אין מידע על מגפה באורופה.לא מבצעים בדיקות נגיפי שפעת בקופת חולים. אילי שמץ של מוסג האם להתחסן גם השנה או כבר עברתי את השפעת השנה ?אשמח לקבל תשובה.