מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר שלמה מרחבי, מנהל יחידת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו

הכירורג המומחה בניתוחי ראש-צוואר, שמאמין בליווי אישי ומצמיד למטופלים את מספר הנייד שלו, מקווה להרחיב את היחידה שהוא מנהל למחלקה ושואף להעניק לתושבי הצפון שירותים רפואיים מיטביים

"המטרה שלי", אומר ד"ר שלמה מרחבי, מנהל יחידת אף-אוזן-גרון במרכז הרפואי זיו בצפת, "היא לתת למטופל פה אצלנו בצפון מעטפת מלאה, שיוכל לקבל את כל השירותים אצלנו ב'זיו' בלי שיצטרך לרוץ מרופא לרופא אלא יגיע לכתובת ויהיה עטוף ב-360 מעלות. החולים המורכבים", הוא מספר, "מקבלים את הנייד האישי שלי לכל בירור ולכל שאלה. אני מאמין בליווי אישי וצמוד של המטופל תוך מתן מעטפת מלאה מרגע האבחון ועד להחלמה".

ד"ר מרחבי, בן 45, נשוי ואב לחמישה, מתגורר עם משפחתו בכפר תבור. את לימודי הרפואה שלו עשה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, סיים סטאז' בהצטיינות בבית חולים העמק ולאחר מכן ביצע התמחות משולבת בכירורגיית ראש-צוואר בבתי החולים פוריה ואיכילוב. "במהלך ההתמחות יצאתי לשנת מחקר בקנדה ועסקתי במחקר בנושא סרטן הלשון וסרטן בלוטת התריס. בסוף ההתמחות הזו חזרתי לבית חולים פוריה כאחראי על ניתוחי ראש-צוואר. לפני שמונה חודשים עברתי  למרכז הרפואי זיו בצפת.

"אני מתמחה בגידולים של הצוואר עם התמקדות בגידולי בלוטת התריס, מלווה את המטופל באופן מלא מתחילת הבדיקה הראשונה כולל אולטרסאונד של הצוואר, ביופסיה מהצוואר או מבלוטת התריס ובמידת הצורך, אני מבצע את הניתוח.

"לאחרונה", הוא מספר, "יש הגדלה משמעותית של כמות הניתוחים האונוקולוגים של הצוואר עם דגש על סרטן בלוטת התריס וסרטן בלוטות הרוק. אני שואף להרחיב את היחידה למחלקה בעצם נתינת שירות לכל תחומי אף-אוזן-גרון, כולל בילדים. בניתוחי ראש-צוואר, כאמור, התרחבנו מאוד ויש שירות טוב למטופלים גם בנושא של אוזניים, במרפאתו של ד"ר מסעוד סקר. כרגע אנחנו מפתחים את הנושא של אף וסינוסים ומתכוונים לפעול עוד גם במחקר".

מדוע בחרת בתחום הרפואי הזה?

"אני מאוד אוהב את העבודה הכירורגית, הכירורגיה של הצוואר היא כירורגיה יפה ועדינה מאוד ובנוסף לזה יש תחושת סיפוק גדולה כשאדם נכנס אליך עם גידול בצוואר ויוצא בריא - זו תחושה מיוחדת".

מי המנטור שלך או המודל לחיקוי?

"פרופ' דן פליס, מנהל מחלקת ניתוחי ראש-צוואר בבית החולים איכילוב, ממנו למדתי את הצעדים הראשונים בכירורגיה של הצוואר. הוא בהחלט מהווה דוגמה אישית והוא עדיין המקור להתייעצויות. ראוי לציון בעניין זה גם פרופ' גיל זיו, מנהל אף-אוזן-גרון בבית החולים רמב"ם בחיפה".

ספר בבקשה על מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים.

"לפני כמה חודשים טיפלתי בחולה עם בעיה קוגניטיבית קשה שהגיעה לבית החולים עם קושי נשימתי בגלל גידול גדול מאוד בצוואר, והתודה שקיבלתי ממנה לאחר שחזרה לנשום בקלות אחרי הניתוח היתה מרגשת מאוד. מקרה אחר שלעולם לא אשכח היה של בחור צעיר, חייל מיחידה מובחרת, שהגיע עם כאבי שיניים ואבחנתי אצלו גידול נדיר בגולגולת. בזכות האבחנה הוא ניצל ולא דימם למוות בשטח".

מה המוטו שלך בעבודה היומיומית?

"להגיע לעבודה עם הרבה שמחת חיים ורצון טוב ולשמר את התחושה של התחדשות מדי יום".

אם לא היית רופא?

"הייתי ככל הנראה מורה, אבל אהבתי את תחום הרפואה יותר ולכן בחרתי בו".

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"אני חובב ספורט, במיוחד ריצה. אני רץ פעמיים בשבוע. גם קריאת ספרים מהנה אותי, בעיקר ספרי היסטוריה".

לסיום, מה היית משנה במערכת הבריאות?

"מערכת הבריאות צריכה לשאוף ולתמוך בכך שהשירות הרפואי שמקבלים החולים שלנו, תושבי הצפון, יהיה זהה בטיבו לזה שניתן לחולים במרכז הארץ. אנחנו פועלים על מנת שיהיה אפילו טוב יותר". 

נושאים קשורים:  ד"ר שלמה מרחבי,  בית החולים זיו,  אא"ג,  אף אוזן גרון,  פרופ' דן פליס,  פרופ' גיל זיו,  סרטן בלוטת התריס,  חדשות,  מגזין,  כירורגיה ראש-צוואר
תגובות

בהצלחה!!!!

04.10.2019, 17:17

כל הכבוד שלמה.
תמשיך להצליח וגמר חתימה טובה

04.10.2019, 18:20

בהצלחה!

בהצלחה רבה!