חדשות

בבית החולים כרמל הופעל שירות משוב בזמן אמת למאושפזים

השירות מאפשר למאושפזים להגיב ולשאול את הצוות הרפואי שאלות אונליין באמצעות הטלפון הנייד על אודות הטיפול שהם מקבלים בעת האשפוז

חולה ורופא במחלקה האורולוגית מתפעלים את השירות החדש בטלפון הנייד. צילום: דוברות בית החולים כרמל

שירות חדש - "משוב בזמן אמת", המאפשר למאושפזים להגיב ולשאול את הצוות הרפואי שאלות באמצעות הטלפון הנייד שלהם על אודות הטיפול האישי שהם מקבלים ותוך כדי האשפוז, הופעל בבית החולים כרמל בחיפה. השירות, שקיים כבר בכמה בתי חולים בעולם ובארץ, בעיקר בבתי החולים הגדולים, נחנך לפי שעה במחלקה האורולוגית.

כאשר מטופל חדש מגיע למחלקה הוא מקבל מאחות המחלקה הסבר על השירות החדש ולאחר שהביע הסכמתו, הוא מקבל לנייד שלו סמס ראשון וכך מתחבר למערכת המשוב. הוא מוזמן בכך לענות או להציג שאלות לצוות במהלך האשפוז על אודות הטיפול או הניתוח שעבר או אמור לעבור.

בית החולים ציין כי יתרון המערכת בכך שמתאפשר חיבור מהיר ובזמן אמת בין מאושפזים לצוות הרפואי להצגת שאלות ולקבלת תשובות אונליין.

ד"ר יורם דקל, מנהל המחלקה האורולוגית, מסר כי לאחר הרצה, סדרת בדיקות ושיפורים שהוכנסו בשירות, "אנחנו מקבלים תגובות טובות מהמטופלים ומהצוות המטפל. חשוב לנו לקבל חוות דעת מיידית מהמטופל על טיב ואיכות השירות".

מטופל שעבר ניתוח וחוזר למחלקה שלו להתאוששות יקבל יומיים לאחר הניתוח מסרון ובו כמה שאלות כמו כיצד הוא מרגיש ויוכל לדרג ולענות גם  באמצעות אמוג'ים (חייכן או עצוב). כן יישאל על אודות הניתוח שעבר ויוכל לברר בהקשר להמשך האשפוז ומועד השחרור המתוכנן. המערכת מאפשרת לו להקליד כל שאלה בכל נושא הקשור באשפוזו.

המסרונים נשלחים למטופלים במהלך יום האשפוז בנקודות זמן מותאמות והתשובות נצפות על ידי הצוות פעמיים ביום ובכל החלפת משמרת. גם לאחר שהמטופל שוחרר לביתו הוא מקבל הודעת תזכורת בדבר המשך הטיפול או הביקור אצל רופא המשפחה.

באמצעות ניתוח המשובים ממספר רב של מטופלים אמור הצוות לזהות נושאים שמצריכים טיפול או דגשים ועל סמך זה יקבל הצוות הנחיות.

שיטת המשובים החדשה באמצעות הטלפון הנייד מחליפה את שיטות המשובים הישנות שנעשו באמצעות שאלונים ידניים שהציגו נציגי שירות או במענה ב"קיוסק מידע" – מתקן שמטופלים רבים טענו שהוא מסובך מדי לתפעול.

ד"ר אבי גולדברג, מנהל בית החולים כרמל, ציין: "המערכת החדשה תאפשר מתן מענה למטופל ולמלווה שלו תוך כדי האשפוז כחלק מתהליך הטיפול וכן זיהוי פערים או בעיות ברמת המחלקה ובית החולים. בכך גם תתאפשר  שמירה על רצף טיפול לאחר השחרור".

נושאים קשורים:  בית החולים "כרמל",  ד"ר אבי גולדברג,  ד"ר יורם דקל,  סמס,  מסרונים,  אמוג'ים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
16.09.2019, 15:41

יש לסגור מיידית את המקום הזוועתי הזה. מנסיון מדובר שם בהרבה מאוד מקרים
על מעשים שלא ניתן לתאר אותם, עם רופאים שהם כנראה הוכשרו על מנת לעשות רע לחולים ולמטופלים. עדיף לפנות את כולם משם, ובמקום הזה להכשיר אותו לחניות .זה לא בית חולים, זה משהו אחר שלא ניתן לתאר במילים....... זה בית זוועות. שומר נפשו ובריאותו יתרחק ממקום זה כמו מאש.

אנונימי/ת
16.09.2019, 19:08

תודה לך עם האזהרה . לצערי יש עוד הרבה בתי חולים ששומר נפשו ירחק .ובורא עולם יעזור לכל החולים שבאים להירפא ואנשים שאינם מקצועיים או כשירים מספיק מזיקים במקום לעזור. ונאמר . ראשית. אל תזיק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!