תאי T

אילו טיפולים אימונולוגיים כדאי לשלב יחד עם IL2/ Anti-IL2?

החוקרים בדקו את היעילות של טיפול המשלב נוגדנים ל-IL2 ועיכוב של מסלולים אימוניים נוספים כמו PD-1 ו-CTLA-4 במטרה למצוא טיפולים יעילים יותר ורעילים פחות

טיפול אימונולוגי המכוון ל-IL2 במינון גבוה יכול לייצר נסיגה ארוכת טווח של מחלת הסרטן, אך הוא רעיל ובעל יעילות לא מספקת. ישנם טיפולים משופרים עם קומפלקסים של IL2/anti-IL2י(IL2Cx), אשר מכוונים מחדש את הפעילות של IL2 אל תאי T מסוג CD8+ ותאי הרג טבעיים (NK – natural killer).

במחקר הנוכחי, החוקרים בדקו את היעילות של שילוב IL2Cx יחד עם חסימה של מסלולים אימוניים. במודלים של אדנוקרצינומה מקומית בריאות, החוקרים הראו ששילוב של IL2Cx/anti-PD-1 מעלה את ההסננה של תאי T מסוג CD8+ לריאות ומבקר את צמיחת הגידול.

במודל ה-B16-OVA, שהוא מודל עמיד לעיכוב נקודות בקרה, החוקרים מצאו כי שילוב של IL2Cx יחד עם מעכבי מסלול PD-1 או מסלול CTLA-4 מבטל את העמידות הזאת. שני סוגי השילובים עובדים באמצעות חידוש של תאי T מסוג CD8+ תוך תאיים תשושים ובאמצעות העלאת ההיקף של התגובות הספציפיות האנטי גידוליות של תאי T. עם זאת, רק השילוב של IL2Cx/ anti-CTLA-4 הצליח לשפר את התפקוד האנטי גידולי של תאי NK באמצעות מודולציה של תאי T רגולטורים בגידול.

החוקרים הסיקו כי השילובים של IL2Cx יחד עם עיכוב מסלולי PD-1 ו-CTLA-4 עובדים במנגנונים תאיים שונים, מה שמתווה את הדרך לעיצוב מושכל של טיפולים אנטי גידוליים משולבים.

מקור: 

Caudana, P. et al. (2019) Cancer Immunology Research 7,3.

נושאים קשורים:  תאי T,  תאי הרג טבעיים,  anti-IL2,  PD-1,  CTLA-4,  סרטן ריאות,  מחקרים
תגובות