• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

עקב מחסור באחיות: תכנית חיסוני השפעת בבתי הספר לא תורחב

בשנת הלימודים הבאה אמורים היו לקבל את החיסון בנוסף לתלמידי כיתות ב'-ד', גם תלמידי כיתות ה', אך משרד הבריאות הודיע כי הרחבת התכנית תיעצר

חיסון תלמידים בבתי ספר. צילום אילוסטרציה

עקב מחסור באחיות בשירותי בריאות התלמיד, תכנית חיסוני השפעת לתלמידי בתי הספר היסודיים לא תורחב, לפי שעה. כך מדווח הבוקר (ד') "ידיעות אחרונות". מכתב בנושא, עליו חתמה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סרצקי, שוגר לרופאי מחוז דרום וצפון במשרד הבריאות וכן למנכ"לי שתי החברות שמבצעות כיום, במסגרת מיקור חוץ, את פעילות אחיות בתי הספר באזורים שונים בארץ.

מבצע החיסונים לתלמידי בתי הספר היסודיים נערך על פי תכנית משרד הבריאות בחודשים אוקטובר-נובמבר כאשר אחיות שירותי בריאות התלמיד מגיעות למוסדות החינוך ומחסנות את התלמידים. בשנתיים האחרונות, מאז שהופעלה התכנית, עלה שיעור התלמידים שחוסנו מ-10.8% מכלל התלמידים לכ-50%.

כאשר התכנית הופעלה לראשונה חוסנו רק תלמידי כיתות ב' ובשנתיים האחרונות גם תלמידי ג' ו-ד'. בשנת הלימודים הבאה אמורים היו לקבל את החיסון גם תלמידי כיתות ה'. אלא שעתה הרחבת התכנית, כנראה, תיעצר.

עוד דווח כי בגלל מחסור בכוח אדם והעומס המוטל על אחיות שירותי בריאות הציבור יחול משנת הלימודים הקרובה שינוי במועד מתן החיסון נגד נגיף הפפילומה. כיום הוא ניתן בשתי מנות, הראשונה בתחילת כל שנת לימודים ובמרווח של חצי שנה ביניהן. על פי השינוי שעליו הוחלט במשרד הבריאות, תלמידי כיתות ז' יקבלו את מנת החיסון הראשונה והשנייה תינתן כאשר יהיו בכיתה ח'.

נושאים קשורים:  חיסון נגד שפעת,  מחסור באחיות,  חדשות,  חיסון תלמידים,  שפעת,  חיסון פפילומה,  משרד הבריאות
תגובות