חדשות

פרופ' שוקי שמר ביקש לפרוש מתפקידו כיו"ר בית החולים אסותא אשדוד

בית החולים נמצא בגירעון של כ-150 מיליון שקל | מנכ"ל מכבי שירותי בריאות יחליף בתפקיד את שמר, שאומר: "מעורבותה של מכבי בניהול בית החולים תחזק אותו"

פרופ' שוקי שמר. צילום: דודי וקנין, פלאש 90

פרופ' שוקי שמר מסיים את תפקידו כיו"ר בית החולים אסותא אשדוד. מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, יחליף את יו"ר ומייסד אסותא אשדוד בתפקיד. כך דיווח בסוף השבוע (ה') "דה מרקר" בכתבה של רוני לינדר-דנץ.

שמר, שימשיך לכהן כיו"ר "אסותא מרכזים רפואיים" וכדירקטור בדירקטוריון אסותא אשדוד, מסר ל"דה מרקר" כי הוא יזם את סיום תפקיד כיו"ר בית החולים וכי החילופים נעשו לבקשתו. עוד ציין כי הוא מקווה שכניסתו של סער לתפקיד תגביר את המעורבות של "מכבי" בניהול בית החולים ותחזק אותו.

בית החולים אסותא אשדוד הפועל מאז נובמבר 2017 הוקם כבית חולים ציבורי בבעלות "מכבי", בעיקר כיוון שהמדינה לא היתה מעוניינת להקים ולתקצב בית חולים ציבורי חדש. אולם, במהלך השנים הגדילה המדינה את התקציבים שהעבירה ל"אסותא", מ-130 מיליון שקל, שהופיע במכרז המקורי, ועד 852 מיליון שקל, כולל פיצוי של 365 מיליון שקל שקיבלה "אסותא" תמורת ויתורה על הפעלת שירותי רפואה פרטית (שר"פ) בבית החולים. גם תנאי המכרז המקוריים הורחבו ולבית החולים אושר להפעיל שירותים רווחיים כצנתורים, הקרנות והפריות.

בית החולים כולל 300 מיטות, סובל כיום מגירעון של כ-150 מיליון שקל ונמצא לקראת חתימה על הסכם ייצוב שבמסגרתו יוזרמו כספים מהממשלה לכיסוי הגירעון.

פרופ' שמר אמר ל"דה מרקר": "הגירעון הוא אפילו פחות מבתי חולים אחרים בגודל דומה והמדינה עושה פעולות למצוא פתרונות לבעיה. המצב הנוכחי של 300 מיטות חייב להשתנות ולהכפיל את עצמו לפחות. לא נוכל להמשיך לפעול עם שתי מחלקות פנימיות בלבד ובלי מחלקה אונקולוגית, שיקומית ונוירולוגית".

על פי הדיווח, מ"מכבי" ו"אסותא" נמסר בתגובה כי "פרופ׳ שמר, שליווה באופן צמוד את הקמתו והרצתו של בית החולים בשנה וחצי האחרונות, ביקש לסיים את תפקידו" וכי דירקטוריון "אסותא אשדוד" החליט למנות את מנכ״ל "מכבי" ליו"ר בית החולים במטרה "להמשיך לחזקו כבית חולים מרכזי בדרום".

נושאים קשורים:  פרופ' שוקי שמר,  אסותא אשדוד,  אסותא מרכזים רפואיים,  מכבי שירותי בריאות,  רן סער,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.01.2019, 19:27

אחרי כל הרעש וההמולה- שמר נוטש, שמיס לוטש ("פז")... מי ינווט את ספינת הדגל?

אנונימי/ת
23.01.2019, 08:46

מדוע שינה בשעתו יהושוע כהן את שמו לשוקי שמר??
חומר למחשבה.