• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

איגוד רופאי הילדים: מדי שבוע מגיעים ילדים בני 11 לחדרי המיון כשהם שיכורים

גוברת תופעת צריכת אלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל: 28% תלמידי ו'-י"ב דיווחו ששתו לפחות משקה אלכוהולי אחד בחודש האחרון

צריכת אלכוהול בקרב ילדים ובני נוער. צילום אילוסטרציה

נתונים על צריכת אלכוהול בקרב ילדים ונוער שהוצגו אתמול (ד') בכנס איגוד רופאי הילדים, המבוססים על ממצאי סקר ושאלון שהופץ בקרב קבוצות מדגם, העלו כי 10% מבני 11 שתו משקה אלכוהולי בשבוע שקדם להצגת השאלון. עוד עולה מצב הנתונים שהציג בכנס פרופ' ערן קוצר, מנהל היחידה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי אסף הרופא-שמיר, כי 28% מתלמידי כיתות ו' עד י"ב דיווחו ששתו לפחות משקה אלכוהולי אחד בחודש האחרון ובקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב הודו כמחצית מהנשאלים.

הנושא עלה במושב הכנס משום שאיגוד רופאי הילדים מבקש להגביר את המודעות לתופעה הגוברת של צריכת אלכוהול בקרב בני נוער. רופאי הילדים והמשפחה נקראו לזהות התנהגויות שבסיכון כמו שתיית אלכוהול מופרזת, לשאול את הנער או הנערה על כך ולהפנות להמשך טיפול.

"ישראל היום" המדווח על כך הבוקר (ה') ציין עוד כי בירה היא המשקה הנצרך בשכיחות הגבוהה ביותר בקרב התלמידים. 17% דיווחו על "שתייה בולמוסית" (השתכרות) לפחות פעם אחת בחודש האחרון. מהשוואה בינלאומית עלה כי ישראל דורגה במקום השני בשיעור התלמידים בני ה־11 ששתו לפחות משקה אלכוהולי אחד בשבוע שקדם לסקר, כאמור כ־10%.

"אלכוהול הוא חומר רעיל הפוגע במערכות רבות בגוף ומשפיע על מצב ההכרה", אמר פרופ' קוצר שהציג את הנתונים וגם חיבר נייר עמדה בנושא הזה. "צריכת אלכוהול כרוכה בסיכון מוגבר לתחלואה גופנית ופסיכיאטרית, לאובדנות, להיפגעות מטראומה, להתנהגות אלימה ואף למוות מוקדם. שתיית אלכוהול בגיל צעיר מגבירה את הסיכון לשימוש כרוני באלכוהול בעתיד, ויש חשיבות רבה למניעת השימוש באלכוהול בקרב מתבגרים".

עוד סיפר פרופ' קוצר: "אנחנו נתקלים במחלקות לרפואה דחופה בנערים ובנערות, גם בגילאים צעירים מאוד, המגיעים אלינו עם הרעלת אלכוהול. אלא שהנערים שכבר מגיעים למיון הם אלו שנמצאים במצבים הקשים. אין סוף שבוע או חג שבו לא נתקלים במקרה אחד, שניים או יותר. ראינו בני 12-11 שמגיעים שיכורים, לעתים מחוסרי הכרה, מקיאים או בעקבות אירועי אלימות שבהם היו מעורבים".

נושאים קשורים:  צריכת אלכוהל,  צריכת אלכוהול בקרב ילדים ובני נוער,  איגוד רופאי הילדים,  פרופ' ערן קוצר,  מלר"ד,  חדר מיון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.11.2018, 14:33

פשיטת רגל של החינוך החילוני
מדע חסר תוכן ופנימיות

אנונימי/ת
22.11.2018, 21:48

לא מכיר דבר כזה כמו חינוך לאלכוהול במגזר החילוני.

אנונימי/ת
23.11.2018, 21:06

מה לגבי העישון בישיבות? וחלוקת סיגריות לילדים רכים בפורים?

אנונימי/ת
24.11.2018, 07:53

אלכוהול הוא חומר רעיל כמו מים, The dose makes the poison.

ישנו גוף מחקר נכבד שמראה ששתייה מתונה של אלכוהול (7-14 גרם ליום) משפרת מספר רב של תוצאים, לרבות ירידה קוגניטיבית, תחלואה קרדיווסקולרית ותמותה כוללת.

קל ופופוליסטי לצעוק "אלכוהול זה רעל", אבל זה רחוק מהאמת ועלול לפגוע בבריאות הציבור.