• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

סקר איגוד רופאי הילדים: האם להקדים חיסון לחצבת לגיל תשעה חודשים?

ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל איגוד רופאי הילדים: "אנו קשובים לצורך של המשפחה ולכל מקרה ספציפי. אין סיבה למנוע חיסון כאשר משפחה מבקשת להקדימו"

חיסון ילדים. אילוסטרציה

סקר שערך איגוד רופאי הילדים בקרב יותר ממאה מחבריו העלה כי כמעט מחצית מהמשתתפים סבורים שניתן להקדים את החיסון לחצבת כבר לגיל תשעה חודשים במקום גיל שנה למנה הראשונה, אולם באזורים שבהם קיימת התפרצות של המחלה, כמו ירושלים וצפת שבהן ריכוזים גדולים של קהילות חרדיות שנמנעו עד כה מהתחסנות.

בסקר שבו נשאלו הרופאים מה יעשו אם משפחה של ילד בן תשעה חודשים באזור אחר, למשל רמת גן או תל אביב, תגיע למרפאה ותבקש לחסנו, השיבו 85% מהמשתתפים שלא יקדימו את החיסון.

עוד עלה מהסקר כי לגבי השאלה האם ניתן להקדים את מנת החיסון השנייה לחצבת כבר לגיל שלוש שנים, במקום גיל שש (כיתה א') על פי הנחיות משרד הבריאות לעניין חיסוני השגרה, סבורים כשליש ממשתתפי הסקר שניתן להקדים מתן מנת החיסון.

ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל איגוד רופאי הילדים, אמר בהקשר זה ל"ידיעות אחרונות": "התחושה היא שהרופאים רוצים לחסן יותר ממה שמשרד הבריאות ממליץ. רופא שרואה ילדי במרפאתו איננו עושה שיקולים מערכתיים אלא קשוב לצורך של המשפחה ולכל מקרה ספציפי שמגיע אליו".

כמעט מחצית ממשתתפי הסקר גם סבורים כי אם משפחה תבקש להקדים את מנת החיסון השנייה לפני כיתה א', למשל לרגל נסיעה לחו"ל, יש לאפשר לה.

עם זאת, איגוד רופאי הילדים הבהיר שאיננו קורא למשרד הבריאות להקדים את גיל החיסון, "אלא שבפועל", ציין ד"ר גרוסמן, "לא מעט רופאים נוטים להקדים את החיסונים מתוך רצון להגן על הילדים. אין סיבה למנוע חיסון כאשר משפחה מבקשת להקדימו".

נושאים קשורים:  חיסון לחצבת,  הקדמת חיסון,  תכנית חיסונים,  איגוד רופאי הילדים,  סקר,  חצבת,  חדשות,  פרופ' צחי גרוסמן
תגובות
13.11.2018, 19:25

שאלה לא נכונה, ומסיתה את המיקוד מהשאלה הנכונה והצורך האמיתי להקדים את המנה השניה מכתה א' לשנה השניה לחיים ולבצע catch up מיידי לכל הילדים שלא קיבלו מנה שניה. יש לכך הכרח ויתרונות רבים, כמעט ללא חסרונות רפואיים, וימנע תחלואה והמשך התפשטות ההתפרצות. רק משרד בריאות מתעלם. הגיע הזמן שכל מי שמבין יצעק, אולי ליצמן וגרוטו ישמעו.