• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

150 אלף ישראלים בחרו את עשרת רופאי המשפחה המסורים ביותר

בשבוע הבא יתקיים בבנייני האומה בירושלים טקס הענקת הפרסים לעשרת הרופאים מכל קופות החולים שנבחרו בהצבעה מקוונת

ד"ר אירנה גרשון. אחת מעשרת רופאי המשפחה המסורים

יותר מ-150 אלף איש בחרו בהצבעה מקוונת את "רופאי המשפחה המסורים ביותר" – בתחרות השנתית לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, שנהרגה ב-2015 בתאונה דרכים, בהיותה בת 19.

ביום א' הבא, 21 באוקטובר, יתקיים בבנייני האומה בירושלים טקס הענקת הפרסים לעשרת הרופאים שבהצבעה זאת קיבלו את מספר הקולות הגדול ביותר. לא נעשה דירוג שלהם.

מדי שנה יוזמת הקרן לזכרה של דניאלי הצבעה על רופאים מסורים, בכל פעם מתחום מקצועי אחר. בוועדת הפרס עומדים אישי ציבור ובראשה יוסי אקרמן, לשעבר נשיא "אלביט מערכות" וחבר בוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון. חבריה האחרים: רמי אונגר, אלוף (מיל.) יוסי בן חנן, השופטת בדימוס הילה גרסטל, אלוף (מיל.) יפתח בן טל, מיקי פדרמן, יהורם גאון ואלי קמיר.

עשרת רופאים המשפחה שנבחרו: ד"ר צחי בר-ששת (קופות החולים לאומית ומאוחדת), ד"ר פנינה בסרגליק ("מכבי"), ד"ר יוסף ג'ובראן ממעלות תרשיחא ("כללית"), ד"ר גיל פלדמן (מכבי שירותי בריאות), ד"ר מודי אגם (מכבי שירותי בריאות), ד"ר ברנדן סטיוארט פרידמן (שירותי בריאות כללית), ד"ר עלי הוואש (שירותי בריאות כללית), ד"ר אירנה גרשון (שירותי בריאות כללית), ד"ר הלל טרופ (קופת החולים מאוחדת) וד"ר רות דרור (קופת החולים לאומית).

נושאים קשורים:  דניאלי זוננפלד ז"ל,  רופאי משפחה,  חדשות,  תחרות הרופאים המסורים,  קופות החולים
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2018, 18:20

לא נעשה מאמץ לפנות לכל החולים, אשר אינם מצויים בשימושי מחשב אך אולי דווקא הם מהווים את עיקר המשתמשים בשירותי הרפואה וחוות דעתם חסרה מאוד!

אנונימי/ת
15.10.2018, 18:20

לא נעשה מאמץ לפנות לכל החולים, אשר אינם מצויים בשימושי מחשב אך אולי דווקא הם מהווים את עיקר המשתמשים בשירותי הרפואה וחוות דעתם חסרה מאוד!

אנונימי/ת
15.10.2018, 18:57

מעניין, לא שמעתי על ה״בחירות״ הללו. גם עמיתי לא שמעו...

אנונימי/ת
16.10.2018, 10:47

מעניין באמת איפה פורסם הסקר ולמה לא מגיע לכל פלחי האוכלוסיה?
ומה הם הקריטריונים לפיהם נקבעת מסירות?
אני מכירה באופן אישי את אחד הרופאים שנבחר לקבל את הפרס ואני שמחה בשבילו אבל לאניות דעתי בינו ובין מסירות אין הרבה מן המשותף...
ברור שמאחורי הענקת הפרס מצויה כוונה טובה. אבל אם כך הדבר לפחות שתמוצה כראוי.

אנונימי/ת
17.10.2018, 13:03

סקרים מיותרים ובודאי לא נכונים . יחס טוב זה לא תמיד רפואה טובה . אני רואה לעתים חולים באים מ"רופאים טובים" שהטוב מתבטא בבדיקות מיותרות ,ייעוצים מיותרים , תרופות מיותרות . אבל החולה מרגיש ש"טיפלו בו טוב" ....

אנונימי/ת
19.10.2018, 08:13

אני מסכים שיחס טוב לא מבטיח רפואה טובה. ותיאורטית יכול להיות איזה "דוקטור האוס" בלתי נסבל שבכל זאת מזהה איזו אבחנה נדירה שאף אחד אחר לא מצא, או מנתח בעל יכולות טכניות פנומנליות. אבל זה בשולי השוליים, במיוחד במקצועות הקליניים ועל אחת כמה וכמה בקהילה.

במציאות הקלינית בקהילה, יש קשר הדוק בין יחס טוב לבין אכפתיות מצד המטפל והמטופל, ויש קשר בין יחס טוב ואכפתיות לבין שיתוף פעולה של המטופל והצלחת הטיפול (והמעקב והניהול והמניעה, אנחנו לא רק "מכבי שריפות" ומי שרואה את עצמו כך הוא בהכרח רופא גרוע).

לכן יש בהחלט ערך בעיני לעידוד יחס וקשר טוב בין מטופלים למטפלים בקהילה, ואם הקמפיין הנ"ל תורם לכך אז יש לברך עליו.

בלי קשר לכך, יש בהחלט מקום גם לבחינה אובייקטיבית יותר של מקצועיות. למשל, באמצעות מדדי איכות, באמצעות ביקורת מדגמית על תיקים רפואיים וגם באמצעות נתונים סטטיסטיים. אפשר להשוות בין שני רופאי משפחה שמשוייכים אליהם 1000 חולים ולשאול למה אצל אחד מהם אנחנו רואים נתוני אשפוזים ותמותה מתוקננים נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לחברו. אותי למשל היה מאוד מעניין לראות דירוג של רופאים בקהילה לפי נתוני אשפוזים ותמותה מתוקננים, ואני חושב שדירוג כזה היה תורם מאוד לקידום הרפואה ובריאות הציבור.

אנונימי/ת
19.10.2018, 15:30

לדעתי הצעתך אינה רלוונטיות לכל המרפאות/ אם-בכלל.למשל אצלי יש מרפאה גריאטרית עם גיל ממוצע של 70 וכן הרבה מאוד חולים אונקולוגים.האם זה הופך אותי לרופאה טובה פחות כי הטבע עושה את שלו.?????

אנונימי/ת
17.10.2018, 19:18

כמה מגוחך?

אנונימי/ת
17.10.2018, 20:49

לא רציני ובטח פוגע בהמוןרופאי משפחה מסורים. לא מכיר את "זוכי " התחרות פרט לד"ר בסרגליק שהיא עסקנית ועד ידועה במכבי. האומנם היא רופאת המשפחה הטובה ביותר?

אנונימי/ת
18.10.2018, 21:03

קנאים !!! אולי תפרגנו קצת. אפשר לחשוב שמדובר בנוירוכירורגים. אף אחד לא מצפה מרופאי המשפחה שיהיו ויליאם אוסלר. מילה טובה , קצת לדבר עם איזה יועץ , לרשום תרופות שממילא רובן התבקשו על ידי יועצים, לתת חופש מחלה בלי להציק. זהו. בעיקר לתת לאנשים הרגשה שיש להם מישהוא זמין לפנות אליו. אז אל תהיו קנאים. תשמחו שבכלל מישהוא חושב בכיוון.

אנונימי/ת
19.10.2018, 08:16

אני מברך על היוזמה, אין ספק שיחס וקשר טוב בין מטפל ומטופל תורם לתוצאי הבריאות של המטופל ויש לעודד זאת.

עם זאת, לא צריך להסתפק בזה אלא יש צורך גם במדדים אובייקטיביים יותר, כמו מדדי איכות מפורטים (כפי ש-NICE מיישם בבריטניה, למשל).

כמו כן, הייתי רוצה מאוד לראות דירוג של רופאי משפחה לפי נתונים מתוקננים של אשפוזים ותמותה. נתוני הגלם קיימים במערכות של כל קופות החולים, פשוט צריך לאסוף אותם, לסדר אותם ולפרסם אותם.

אנונימי/ת
19.10.2018, 15:37

לכל הלא מפרגנים ולכל ההצעות למדידות כאלה ואחרות.
שימו לב הפרס ניתן על מסירות !!
.מדד לא כמותי וסובייקטיוי .
כל הכבוד ,לכל הרופאים הנבחרים, ואיזה יופי להם שיש להם פציינטים שאוהבים ומפרגנים להם.מאחלת לכולנו.
יישר כוח

20.10.2018, 10:09

????

24.10.2018, 21:38

מסכימה עם כל מילה.