חדשות

המרכז הרפואי הדסה החל לקיים קורס הכנה ללידה דרך האינטרנט

הקורס המקוון ניתן בחינם במשך שלוש שעות, כאשר המשתתפים מחוברים דרך המחשב בבית למיילדת המדריכה מ"הדסה" ומבצעים את הוראותיה

קורס אינטרנטי להכנה ללידה. צילום אילוסטרציה

המרכז הרפואי הדסה החל להציע קורס הכנה ללידה אונליין. השבוע, הראשון להפעלת הקורס, השתתפו עשרות זוגות הנמצאים לקראת הלידה. הם חוברו דרך המחשב בבית למיילדת מ"הדסה", המדריכה בקורס ואף וביצעו את הוראותיה.

"זוהי הפעם הראשונה שבה מועבר ידע רב לזוגות שאינם יושבים מולי פרונטלית במתחם קורס ההכנה ללידה הרגיל שלנו", אמרה קרן צדיק, מיילדת ומדריכה מנוסה וותיקה בקורסי ההכנה ללידה של "הדסה". לרוב הם נערכים בבתי החולים בעין כרם ובהר הצופים.

הקורס המקוון נערך בשיתוף עם אתר היולדות והאמהות "מאמונט". "החידוש הטכנולוגי מאפשר לנשים בהריון ובני הזוג ליטול חלק בתכנים ובתרגולים, לשאול שאלות ולקבל מענה נרחב ולהרגיש שהם מקבלים את כל המידע הדרוש לקראת הלידה, לרבות תפקידו של המלווה לאישה ההרה, על שיכוך כאב בלידה, תנוחות ועוד", מסרה צדיק.

הקורס ניתן בחינם ונמשך שלוש שעות. משתתפיו יכולים להחליט אם ייטלו אחר כך חלק גם בקורס המתקיים בשני בתי החולים, אם להסתפק בהדרכה חד פעמית או בכמה מפגשים.

במהלך הקורס הסבירה צדיק על הצפוי בעת הגעת הרגע המיוחל ועל התפתחות הלידה על כל שלביה, על תנועתיות לקראת סוף ההריון ותשומת הלב היתרה שיש להקדיש לנושא בתקופה זו ואף על תפקידו החשוב של המלווה בלידה. עוד שוחחה עם המשתתפים על האפשרויות העומדות בפניהם ב"הדסה" לשיכוך כאב בלידה, על התנוחות המגוונות ללידה והשיבה על כל השאלות שאותן הפנו אליה המשתתפים, כל אחד מביתו, בשידור חי.

נושאים קשורים:  קורס הכנה ללידה,  קורס מקוון להכנה ללידה,  חדשות,  הריון ולידה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות