חדשות

מתמחים חונכים סטאז'רים: החל המחזור הראשון בתכנית המנטורינג ב"מאיר"

12 המתמחים המצטיינים, הנמצאים בשלבים מתקדמים בהתמחותם, חלקם בעלי ניסיון של שש שנים, עוברים הכשרה מיוחדת ומשמשים כמנטורים לסטאז'רים

משתתפי תכנית המנטורינג ב"מאיר"

במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא החל המחזור הראשון בתכנית מנטורינג,  השונה במהותה מתכניות דומות בבתי חולים אחרים. כאן מתמחים מצטיינים הם אלה שמלווים סטאז'רים.

בית החולים מצביע על כך שאוכלוסיית הרופאים הצעירים הנמצאים בו היא מהטובות בארץ והוא אחד המבוקשים ביותר לתקופת הסטאז' בישראל. "מתוך הבנת הצורך להשקיע באוכלוסיה איכותית זו", מסר בית החולים, "פותחה תכנית מנטורינג בשם מרו"ם - מצוינות, רפואה ומחקר. מטרתה: לאתר רופאים מובחרים תוך כדי הקניית חינוך למצוינות קלינית ומחקרית וכן הגשמת החזון של בניית מערך מסודר של הכשרה וטיפוח לאוכלוסיית הרופאים במטרה שאלה ישתלבו בהובלת העשייה הקלינית והמחקרית במרכז הרפואי".

את התכנית מנהל ד"ר ארז ברנבוים ומוביל אותה בפועל ד"ר גיא טופז. בכל מחזור יהיו 12 זוגות של סטאז'ר-מנטור ובסך הכל 24 רופאים. המנטורים, שעברו הליך הכשרה מיוחד שבוצע בידי חברה חיצונית, הם המתמחים המובילים במחלקות השונות בבית החולים. הם והסטאז'רים הצעירים, שאותם יחנכו, נבחרים לאחר ראיון אישי ועל סמך קריטריונים ברורים שקבעו יוזמי התכנית.

משך כל מחזור כתשעה חודשים, במהלכם מתקיימים ימי עיון לשם העשרה שבהם ירצו רופאים שונים מבית החולים. כן יתקיימו מפגשים אישיים שיועברו על ידי המנטורים וסמינרים קליניים בנושאים ייחודים שנקבעו בתכנית.

קבוצת המנטורים במחזור הראשון כוללת רופאים שהוגדרו כמובילים מהמחלקות ילדים, כירורגיה, פנימית, אורתופדיה, קרדיולוגיה, טיפול נמרץ והרדמה. כל המתמחים המובילים נמצאים כבר בשלבים מתקדמים בהתמחותם וביניהם גם מומחים צעירים שבחלקם הם בתת התמחות. עליהם לעבוד בבית החולים מאיר כשש שנים.

ד"ר גיא טופז, מתמחה ראשי בחטיבה הפנימית המוביל בפועל את הפרויקט, אמר: "מבחינתנו, הבחירה במתמחים בכירים ומובילים הנמצאים בשלבים המתקדמים בהתמחותם, חלקם בעלי ניסיון של שש שנים, היא טבעית ומתבקשת. נקודת המבט של המתמחה הוותיק קרובה גם לעולמו של הסטאז'ר, כך הוא יכול לתת את ההנחיה הטובה והקרובה ביותר לעולמו של הסטאז'ר".

ד"ר ארז בירנבוים, סגן מנהל בית החולים מאיר, הוסיף: "העוצמה והיכולות של המרכז הרפואי מאיר נשענים על כוח האדם האיכותי שבית החולים מגייס ומכשיר. תכנית מרו"ם היא נדבך נוסף ברצף הפעולות שנועדו לרתום רופאים מצוינים לשורות הארגון שלנו, תוך פיתוחם האישי וחניכתם בשלבים הראשונים של עיסוקם ברפואה".

נושאים קשורים:  תכנית מנטורינג,  מתמחים,  סטאז'רים,  סטאז',  המרכז הרפואי "מאיר",  ד"ר גיא טופז,  ד"ר ארז בירנבוים,  תכנית מרו"ם,  חדשות
תגובות