חדשות

רמב"ם חנך יחידת מאיצים תת קרקעית חדשה לטיפול קרינתי

בסופו של תהליך ההקמה, שיימשך מספר חודשים, יפעלו ברמב"ם חמישה מאיצים ויצטמצמו משמעותית זמני ההמתנה בתור לטיפולים קרינתיים

פרופ' רפי ביאר, יונה יהב וסגן השר ליצמן בטקס חנוכת יחידת המאיצים ברמב"ם

יחידת מאיצים חדשה נחנכה שלשום (ב') במרכז הרפואי רמב"ם, במעמד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וראש העיר חיפה יונה יהב.

בית החולים מסר כי זה הפרויקט הגדול מסוגו בישראל הכולל מתחם של ארבעה בונקרים למאיצים - שניים חדשים מתוצרת Elekta, באספקת חברת Medtechnica והעתקתם של שני המאיצים הקיימים ממיקומם הנוכחי במרכז האונקולוגי הישן של בית החולים לקומה מינוס שלוש.

בסופו של תהליך ההקמה, שיימשך עוד מספר חודשים, יפעלו ברמב"ם חמישה מאיצים ובתוך חודש יצטמצמו משמעותית זמני ההמתנה בתור לטיפולים קרינתיים ברמב"ם.

יחידת המאיצים בחלק התת קרקעי משתרעת על פני כ-1,500 מ"ר. יש בה ארבעה בונקרים, אזורי קבלה למטופלים, אזורי שירות וגלריה טכנית מרכזית. חדרי הבונקרים – החללים שבהם מוקמים המאיצים – בעלי קירות ותקרות בעובי משתנה שבין מטר לשני מטרים לשם חסימה פיזית של קרינות הנפלטות מהמכשירים. בעתיד ישמש אחד הבונקרים כחדר ניתוח מיוחד.

בתוך כך מסר עוד בית החולים על התקדמות נוספת בבניית בית החולים הקרדיווסקולרי והתחלת עבודות הבנייה של מגדל התגליות רפואיות המשותף לרמב"ם ולאוניברסיטת חיפה בעלות הנאמדת בכ-400 מיליון שקל.

מנהל רמב"ם פרופ' רפי ביאר מסר כי במחצית הראשונה של 2018 גדלו ההכנסות הברוטו של בית החולים ב-52 מיליון שקל לעומת החציון המקביל בשנה שעברה.

נושאים קשורים:  יחידת מאיצים ברמב"ם,  טיפול קרינתי,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.09.2018, 19:25

"מגדל התגליות רפואיות", באמת הגיע הזמן שרפי יילך הביתה.