• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

בהוראת משרד הבריאות: הפחתה במחיר התכניות בשירותי הבריאות הנוספים

משרד הבריאות ציין כי אלו הפחתות דמי חבר ראשוניות וצפויות נוספות לצד הגדלת כמות הניתוחים המבוצעת במסגרת הציבורית. סגן שר הבריאות ליצמן: "זוהי הוזלה שתעזור לכולם"

רפורמה בביטוחי הבריאות. מניעת כפל ביטוחי. צילום: אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע אתמול (ב') כי הורה לקופות החולים להוזיל בדמי החבר עבור תכניות שירותי הבריאות הנוספים (שב"ן), בעקבות תכנית להסטת ניתוחים ממימון ציבורי למימון פרטי. בין היתר תתבצע ההפחתה במחיר התכניות הבאות: "כללית פלטינום", "כללית מושלם", "מכבי זהב", "מאוחדת עדיף" ו"לאומית זהב", והמבוטחים בהן ישלמו פחות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר על המהלך: "זה עוד צעד במדיניות החברתית שמטיבה עם אזרחי ישראל וצעד משמעותי של המשרד לטובת המבוטחים. הביטוח המשלים יעלה להם פחות כסף. זוהי הוזלה שתעזור לכולם". מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "התפישה שלנו היא להסית כמה שיותר משאבים לרפואה הציבורית וכך להפחית את הפרמיות בביטוח הפרטי".

כל  ארבע קופת החולים מספקות למבוטחיהן שירותים רפואיים בסיסיים (סל השירותים הבסיסי) וכן מציעות בנוסף תכניות שירותי בריאות נוספים (שב"ן) - "ביטוחים משלימים". כל זאת על סמך חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

כל מבוטח בקופת חולים כלשהי זכאי להצטרף מרצונו לתכנית שב"ן שמציעה הקופה תמורת תשלום, בלא תלות במצבו הבריאותי או בגילו. התשלום אחיד לכל המבוטחים באותה קבוצת גיל ובאותה תכנית. הקופה איננה רשאית לחייב את מבוטחיה להצטרף ל"ביטוח המשלים" ואיננה רשאית להתנות את זכאותם לסל שירותי הבריאות הבסיסי בהצטרפות לתכנית השב"ן.

כל קופה חופשית לבחור את שירותי הבריאות הנוספים שיוצעו למבוטחיה בתכנית השב"ן שלה, בתנאי שאינם כלולים בסל הבסיסי. קיימים הבדלים בין תכניות השב"ן של הקופות השונות. שינוי בתכנית שב"ן יכול להתבצע רק לאחר שקופת החולים קיבלה את אישור משרד הבריאות.

בתכניות השב"ן נכללות: תרופות שאינן כלולות בסל שירותי הבריאות – על פי רשימה מוגדרת; רפואת שיניים, חוות דעת רפואית נוספת, טיפולי רפואה משלימה, בדיקות תקופתיות, השתלות וניתוחים בחו"ל – מעבר לזכאות על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

פקודת "בריאות העם", מסר משרד הבריאות, מסדירה את תקופת ההמתנה שבה רופא איננו יכול לטפל או לייעץ במסגרת הרפואה הפרטית לאדם שבו טיפל או נתן ייעוץ במסגרת הרפואה הציבורית. כצעד משלים לתקנות הצינון, נקבעו מבחני תמיכה לקופות החולים לתמרוץ הסטת הניתוחים מהמימון הפרטי למימון הציבורי.

צעד משלים נוסף: התכנית מחייבת את קופת החולים המשתתפת במבחני תמיכה ושהתחייבה להפחית את ההוצאה על בחירת מנתח בתכניות השב"ן שלה - במקביל לגידול בניתוחים שבוצעו במסגרת סל הבריאות הממלכתי – ובעקבות זאת יהיה עליה להפחית בדמי החבר על תכניות השב"ן.

משרד הבריאות ציין כי אלו הפחתות דמי חבר ראשוניות וצפויות נוספות עם המשך הבשלת התכנית לצד הגדלת כמות הניתוחים המבוצעת במסגרת הציבורית.

לרשימת ההוזלות בדמי החבר החודשיים בשב"ן של כל קופה בהתאם לקבוצת גיל - ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  שב"ן,  ביטוחים משלימים,  דמי חבר בקופות החולים,  חדשות,  תשלומים לשב"ן,  הרפורמה בניתוחים הפרטיים
תגובות
אנונימי/ת
20.06.2018, 20:53

וכמה ההורדה-ובתנאי שנתחיל לעשן
סמכו על הדוס הפרזיט