חדשות

המשבר מחריף: כ-5,000 עובדי המקצועות הפרא-רפואיים שובתים היום

העובדים דורשים תוספת תקנים ומתלוננים על עומסי עבודה חריגים וצורות העסקה פוגעניות ונצלניות. יו"ר איגוד העובדים הפרא־רפואיים: "גילינו אורך רוח ואחריות במו"מ אך הסחבת נמשכת"

פיזיותרפיה. מקצוע פרא-רפואי (צילום: אילוסטרציה)

כ-5,000 עובדים במקצועות הבריאות השונים – פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, דיאטנים, יועצים גנטיים ובעלי מקצוע אחרים בתחום הפרא-רפואי – ישבתו היום (א'). השביתה אמורה להקיף את כל בתי החולים הממשלתיים ושל "הכללית", המרפאות של קופת החולים מאוחדת וכן ב"הדסה" וב"שערי צדק" ובבתי חולים לבריאות הנפש.

העובדים דורשים תוספת תקנים ומציגים "מצב חמור בסקטור רפואי זה, שיצר עומסי עבודה חריגים וצורות העסקה פוגעניות ונצלניות. עקב המחסור", טוען ארגונם, "העובדים ונותני השירותים בתחום חשופים לאיומי מטופלים ולטענות קשות על שאינם מקבלים טיפול הולם ובזמן".

בינואר הכריז איגוד עובדי מקצועות הבריאות המסונף להסתדרות הכללית על סכסוך עבודה. נציגיו טוענים שמאמציהם לפתור את המשבר במו"מ לא זכו להתייחסות רצינית. יו"ר איגוד העובדים הפרא־רפואיים, אלי גבאי, אמר ל"ישראל היום": "גילינו אורך רוח ואחריות בפגישות המו"מ והן נוצלו על ידי הצד השני (המעסיקים) בהתעלמות ובסחבת מתמשכת והמשבר רק מחריף".

גבאי סיפר כי עקב המצב, היעדר תקנים ועומסי עבודה חריגים עם דפוסי העסקה נצלניים, עובדים נאלצים לעזוב כי אינם מסוגלים "לגמור את החודש" ושיעור גבוה מהם מועסקים כעובדי קבלן.

נושאים קשורים:  שביתה,  מקצועות פרה-רפואיים,  סכסוך עבודה,  חדשות
תגובות
27.05.2018, 15:12

אני עובד כתף אל כתף עם הצוות הרב מקצועי במחלקה הגריאטרית התת חריפה בשהם, תומך במאבקם ומחכה לפתרון צודק שיחזיר אותם לעבודה החשובה כל כך.