HCV

גלקפרוויר ופיברנטסוויר לטיפול בזיהום HCV - דעת מומחים

כותבי המאמר סבורים כי בעוד שישנם טיפולים אנטי-ויראליים ישירים רבים המאושרים עבור זיהום ב-HCV, לגלקפרוויר ופיברנטסוויר מאפיינים יחודיים אשר מרחיבים את אוכלוסיית החולים היכולה ליהנות מטיפול זה

נגיף HCV, הפטיטיס C (צילום:אילוסטרציה)

גלקפרוויר ופיברנטסוויר מרכיבות פרוטוקול משולב במינון קבוע של תרופות המעכבות את החלבונים NS3/4A ו-NS5A עם פעילות אנטי ויראלית משמעותית כנגד כל הגנוטיפים של HCV. שילוב התרופות מאשר משך טיפול קצר יותר (שמונה שבועות) עבור חולים נבחרים ללא תלות בגנוטיפ המחלה והדגים יעילות וירולוגית גבוהה עבור טיפול קו-שני בחולים שנכשלו על פרוטוקול המכיל מעכבי NS5A. גלקפרוויר ופיברנטסוויר מופרשות באופן מינימלי בכליות ועל כן מתאימות לחולים עם מחלת כליות כרונית קשה ובכלל זה חולים אשר עוברים המודיאליזה.

סקירה זו עוסקת במנגנוני הפעולה, הפרמקוקינטיקה, היישום הקליני, היעילות והבטיחות של גלקפרוויר ופיברנטסוויר. כמו כן הסקירה מקיפה מחקרי פאזה 2 ו-3 אשר הובילו למתן האישור לשימוש בתרופות.

גלקפרוויר ופיברנטסוויר הינן התרופות אנטי ויראליות החדשות ביותר שאושרו בארה"ב לטיפול בזיהום HCV. למרות שקיימות תרופות אנטי ויראליות ישירות אחרות אשר אושרו להתוויה זו, לשילוב זה מספר מאפיינים ייחודיים אשר מרחיבים את אפשרויות הטיפול לזיהום HCV ובכלל זה חולים עם תחלואה נלווית כגון מחלת כליות מתקדמת או כשלון על טיפול קודם המכיל תרופות אנטי ויראליות ישירות.

מקור: 

Carrion, A.F. and Martin, P.  (2018) Expert Opinion on Pharmacology. 19(4), 413

נושאים קשורים:  HCV,  Abbvie,  גלקפרוויר,  פיברנטסוויר,  מחלת כליות,  כשלון טיפולי,  דעת מומחים,  מחקרים
תגובות