• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

המרכז הרפואי "שערי צדק": החל פיילוט במכשיר MRI מיוחד לפגים ולתינוקות

את המכשיר המיוחד פיתחה חברת אספקט אימג׳ינג (Aspect Imaging) הישראלית, הוא קיבל את אישור ה-FDA והפגייה ב"שערי צדק" היא המקום הראשון בו הוא מותקן

מכשיר MRI חדש לפגים ולתינוקות ב"שערי צדק" (צילום: "שערי צדק")

מכשיר MRI חדיש המותאם לגודלם הפיזי של פגים ותינוקות הופעל השבוע כפיילוט במחלקה לטיפול נמרץ יילודים בבית החולים "שערי צדק". את המכשיר המיוחד פיתחה חברת אספקט אימג׳ינג (Aspect Imaging) הישראלית. השימוש במכשיר נועד למנוע את העברת הפגים לבדיקות MRI חיצוניות ולצמצם את משך הבדיקה.

בית החולים מסר, כי המכשיר המיוחד, בשם Embrace, מאפשר ביצוע בדיקת MRI ראש של ילודים ללא צורך בהוצאתם מהמחלקה לטיפול נמרץ-ילודים למכון ה-MRI של בית החולים. הצוות הרפואי במחלקה יכול להישאר בקרבת הפג גם בעת הבדיקה עצמה. בדרך זו ניתן לבצע בדיקה קצרה, יעילה ובטוחה - החל מהכנת הילוד, דרך סריקת ה-MRI ועד להחזרתו לאינקובטור.

הבדיקה במסגרת המכשיר החדש נעשית בתוך פחות משעה, לעומת המערכת הקודמת, שבה הבדיקה נמשכה כשעתיים. התהליך מתבצע כאשר היילוד נמצא במעקב רציף בתנאים דומים לסביבת האינקובטור.

לדברי בית החולים, המכשיר קיבל באחרונה את אישור ה-FDA. הפגייה ב"שערי צדק", שלדברי בית החולים היא הגדולה בישראל, נבחרה לביצוע ההתקנה הראשונה של המכשיר.

ד"ר אלונה בן-נון, רופאה בכירה במחלקה לטיפול נמרץ יילודים ב"שערי צדק", מסרה: "הדמיית מוח של פגים וילודים נעשית על בסיס יומיומי, אך באמצעים טכנולוגיים לא אופטימליים כמו אולטרה-סאונד. הסיבה לכך היא הרגישות של האוכלוסייה הייחודית הזאת והצורך למנוע מהפגים חשיפה לסביבה שעלולה לגרום להם נזק, כמו קור עז, שאופייני לחדרי ה-MRI הרגילים. המכשיר, שמצוי עתה עדיין במסגרת פיילוט, מאפשר לבצע בדיקות MRI איכותיות מבלי לסכן את התינוקות. הדבר משפר את השירות שהתינוקות ומשפחותיהם יקבלו".

לדבריה, "המידע שהמכשיר מפיק על מבנה המוח של הפג או היילוד, מדויק יותר. הוא מאפשר זיהוי תינוקות שבסכנה וטיפול מוקדם בהם. יתרון נוסף הוא כאמור נובע האפשרות לבצע את הבדיקות מבלי לשנע את התינוקות לאתר ההדמיה הכללי של בית החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  MRI,  תינוקות,  פגים,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  Aspect Imaging
תגובות