• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

פגייה חדשה לטיפול נמרץ ביילוד נפתחה במרכז הרפואי "הדסה" עין כרם

ייחודה של הפגייה החדשה, נמסר מבית החולים, הוא טיפול בגישת "מרכז טיפול משפחתי", המאפשר למשפחות להיות צמודות לפגים ולקחת חלק פעיל בטיפול; בפגייה שמונה עמדות טיפול נמרץ ביילודים

יחידת טיפול נמרץ פגים חדשה ב"הדסה" עין כרם (צילום: "הדסה")

פגייה חדשה לטיפול נמרץ ביילוד נפתחה בשבוע שעבר במרכז הרפואי "הדסה" עין כרם. הפגייה ממוקמת בבניין אם וילד ובקרבת מחלקות היולדות השונות.

בית החולים מסר, כי מדובר ביחידה מהמתקדמות בישראל. מנהלת יחידת הפגים והילודים ב"הדסה" עין-כרם, פרופ' סמדר אבן טוב, מסרה כי ייחודה של הפגייה החדשה הוא בכך שיש בה שמונה עמדות טיפול נמרץ מתקדם ויש אפשרות למשפחות להיות צמודות לתינוקות ולקחת חלק פעיל בטיפול בהם. זאת, במסגרת גישת מרכז טיפול משפחתי
(family care center).

יחידת טיפול נמרץ פגים חדשה ב"הדסה" עין כרם (צילום: "הדסה")

לדברי פרופ' אבן טוב, "הרעיון הזה מצוי כיום בחזית העולמית בהקשר לתפיסת הטיפול המודרני ביילודים חולים. בכל חדר שוהה לכן רק פג אחד, מה שמאפשר תנאי טיפול מחמירים, מתקדמים וסטריליים ביותר תוך הפחתה משמעותית, עד לרמת מינימום, בסיכון לזיהומים".

פרופ' אבן טוב הוסיפה, כי "בנוסף ליחידה החדשה ממשיכה לפעול יחידת ההמשך בפגייה - יחידת הביניים - להמשך טיפול, השגחה והכנת התינוקות ומשפחותיהם לקראת השחרור הביתה".

פרופ' בני בר-עוז, מנהל המחלקה ליילודים וטיפול נמרץ ביילוד ב"הדסה" הוסיף: "יש בעיני סמליות בכך שבהדסה השקנו את הפגייה החדשה עם תחילת השנה החדשה. היעדים שלנו בפגיות בבית החולים הדסה הם המשך הובלת הטיפול בפגים, במצוינות, במסירות ובמקצועיות מהגבוהות בארץ. ברשותנו הצוותים הטובים ביותר, המכשור המתקדם ביותר ועם פתיחת הפגייה החדשה - גם התנאים הטובים ביותר לפגים ולבני המשפחות".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  פגייה,  מרכז טיפול משפחתי,  פרופ' סמדר אבן טוב,  פרופ' בני בר-עוז
תגובות
14.10.2017, 14:03

מזל טוב לפתיחה הפגיה החדשה שההורים יכולים להיות 24 שעות עם הפג או הילוד החולה .אין ספק שזה המודל הנכון ביותר .מאחלת שכל הפגיות האחירות יבנו באותו קונצפט .בתור נאונטולוגית בפנסיה נראהלי הגשמה של חלום .

14.10.2017, 14:04

זה ציפי דולפין פרופ אמריטוס

כול הכבוד לפרופ' ציפי דולפין על הקונצפט והמיזם החדש של פגיה, הנותנת מענה הולם הדרכה ותמיכה להורים. לדברייך "פרויקט זה הגשמה של חלום" בהכרותי אותך, תגשימי עוד חלומות/מיזמים חדשים רבים לתועלת ולרווחת הפגים. בהצלחה, שלומי ענתבי.