חדשות

כחלק מהסכם ההבראה, נדב חן מונה למנכ"ל החדש של המרכז הרפואי "לניאדו"

חן, שכיהן בעבר כמנכ"ל "מדיקל אסותא", יחליף בתפקיד את הרב חיים המרמן, שכיהן בתפקיד מעל ל-20 שנה; החילופים הם חלק מהסכם הבראה שבמסגרתו תזרים המדינה מאות מיליוני שקלים לבית החולים בתמורה לצעדי התייעלות ושיפור השירות

בית החולים "לניאדו" (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים לניאדו. עיכוב בדיווח על מקרה המוות (צילום: ויקיפדיה)

הנהלת המרכז הרפואי "לניאדו" בנתניה הודיעה אתמול (ב') על מינויו של נדב חן לתפקיד המנכ"ל. הוא מחליף בתפקיד את הרב חיים המרמן, שכיהן בתפקיד מעל ל-20 שנה. חילופי ההנהלה הם חלק מההסכמות בין משרד הבריאות למרכז הרפואי סביב הסכם הבראה לבית החולים. בעבר כיהן חן כמנכ"ל "מדיקל אסותא" וכן ניהל חברות היי-טק בארה"ב.

עם כניסתו לתפקיד אמר חן: "אנו בתקופה חדשה ב'לניאדו'. הסכם הסיוע שנחתם במהלך אוגוסט מול משרדי האוצר והבריאות מאפשר לבית החולים לבנות תכניות פיתוח מואצות במגוון תחומים: בנייה, גיוס כוח אדם איכותי, רכש של מכשור רפואי והוספת שירותים רפואיים לסל השירותים המוציעים למטופלים. הסכם הסיוע מהווה הכרה ממשלתית חשובה בכך ש'לניאדו' הוא מרכז רפואי יחיד המשרת את מטרופולין נתניה, על כל המשתמע מכך".

נדב חן: "הסכם הסיוע שנחתם במהלך אוגוסט מול משרדי האוצר והבריאות מאפשר לבית החולים לבנות תכניות פיתוח מואצות"

על פי דיווח ב"כלכליסט" אתמול, בית החולים צפוי להציג תכנית להמשך הפיתוח לצד נקיטת צעדי התייעלות שונים. במסגרת ההסכם שנחתם בחודש שעבר, שתוקפו עד 2022, עתידה המדינה להזרים 360 מיליון שקל לפיתוח בית החולים, בכמה פעימות.

העיתון ציין, כי הסכמים קודמים בין משרדי הבריאות והאוצר לבין בית החולים לא הביאו לאיזונו הכלכלי והוא נמצא עתה בגרעון כבד. נמסר כי המדינה תעביר עוד 120 מיליון שקל לפיתוח תשתיות בבית החולים. בית החולים גם התחייב לגייס תרומות. בשונה מהסכמים קודמים, משרד הבריאות מחייב את "לניאדו" להשקיע בפיתוח ובתשתיות - ולא רק לנקוט צעדי התייעלות. במסגרת ההסכם חויב בית החולים לא לבצע כלל פרוצדורות שר"פ (שירות רפואי פרטי).

בית החולים "לניאדו" נוסד ב־1976. הוא קרוי על שמם של האחים הבנקאים אלפונס ויעקב אברהם לניאדו, שייעדו חלק מעיזבונם להקמתו. בית החולים הוא תאגיד ציבורי ללא כוונת רווח, השייך לחסידות צאנז. בראשו עומד ועד נאמנים עולמי ופעילותו מתבססת על דרישות ההלכה. בבית החולים 33 מחלקות אשפוז ו-330 מיטות. יותר מ־100 אלף מטופלים בו מדי שנה והוא מספק שירותים לכ-250 אלף איש מאזור נתניה.

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  נדב חן,  המרכז הרפואי "לניאדו",  חסידות צאנז,  הסכם הבראה,  משרד הבריאות
תגובות