• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

יו"ר הר"י מותח ביקורת חריפה על הסכם מנהלי הקופות המונע מעבר רופאים

מנהלי הקופות סיכמו ביניהם בשבוע שעבר כי לא יגייסו רופאי קהילה אחד מהשני בטווח של 30 קילומטר, ויימנעו מעבר רופאים בין הקופות ברדיוס זה; פרופ' אידלמן שיגר מכתב למנכ"ל מש' הבריאות, בו כתב כי "מדובר בסיכומים בלתי חוקיים שלא עולים בקנה אחד עם ערכי מדינה דמוקרטית"

יו"ר הר"י, פרופ' ליאוניד אידלמן (צילום: הר"י)

ההסתדרות הרפואית מתחה ביקורת חריפה על סיכום שהושג בין מנהלי קופות החולים לבין משרד הבריאות, לפיו בשלושה החודשים הקרובים הקופות לא ירשו לרופאים לעבור ביניהן, אם מדובר במעבר ברדיוס של 30 ק"מ. כך דיווח הבוקר (א') העיתון "כלכליסט".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, שלח בסוף השבוע מכתב בנושא הזה למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובו כתב כי מדובר לכאורה ב"סיכומים בלתי חוקיים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכים של מדינה דמוקרטית".

עו"ד לאה ופנר: "אם המדינה תכתיב לאנשים איפה הם יכולים לעבוד זה חמור. מדובר במדרון חלקלק"

על פי הסיכום שהושג בשבוע שעבר, בנוכחות מנכ"ל משרד הבריאות, הקופות התחייבו שלא לגייס אחת מהשנייה רופאי משפחה, ילדים ונשים בקהילה, ברדיוס גיאוגרפי של 30 ק"מ. הר"י הודיעה במכתבה כי "ההחלטה פוגעת בחופש העיסוק והיא בגדר פתרון 'עקום' לבעיית המחסור ברופאים ממנה סובלת כל מערכת הבריאות".

בדיווח נמסר כי במכתבו ביקש יו"ר הר"י הבהרות ממשרד הבריאות: "האם משרד הבריאות ביקש מהקופות להימנע מגיוס רופאים המועסקים בקופות אחרות במהלך תקופה כלשהי? האם סוכם בין הקופות כי יימנעו מגיוס רופאים המועסקים בקופות אחרות במהלך התקופה האמורה?".

בסוף המכתב הבהיר פרופ' אידלמן, כי "ההסתדרות הרפואית תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע פגיעה במקצוע הרפואה".

בדיווח צוטטה גם מזכ"ל הר"י, עו"ד לאה ופנר, שאמרה: "אם המדינה תכתיב לאנשים איפה הם יכולים לעבוד זה חמור. מדובר במדרון חלקלק. אם המדינה חושבת שיש מחסור ברופאים, עליה לפתור את הבעיה ולא להביא פתרון לא שקול".

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  קופות החולים,  מעבר,  חופש העיסוק,  מכתב,  משרד הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
23.07.2017, 10:26

סוף סוף מצאו פתרון למשחקי המעבר בין הקופות,שבו נגרם נזק בסופו של דבר ללקוחות הקופות ולא לרופאים

אנונימי/ת
23.07.2017, 13:04

אבל מנהלת מחלקת השתלות מח עצם לילדים חולי סרטן יכולה לעבור מעכשיו לעכשיו מרמבם" להדסה ולהשבית את השרות לכל תושבי הצפון.-איזה מוסר כפול של אנשי משרד הבריאות והשר הממונה.

אנונימי/ת
24.07.2017, 11:05

אבל היא ישבה בשבת עם המפה ומדדה שזה 120 קילומטר