• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

החל משנת הלימודים הבאה: גם ילדי כיתות ג' יקבלו חיסון נגד שפעת

לפי דיווח באתר Ynet, במשרד הבריאות החליטו להרחיב את היוזמה לחסן ילדי בית ספר נגד שפעת, והחל מהחורף הקרוב יחוסנו גם כל ילדי כיתה ג'

"מה ייעשה עם רופא שמטיל אימה מעל כל במה אפשרית כשהוא מספר על הנזק הנוראי היכול להיגרם, לכאורה, משימוש בחיסונים?" (צילום: אילוסטרציה)

החל משנת הלימודים הקרובה יחוסנו נגד שפעת גם תלמידי כיתות ג', בכל בתי הספר בארץ; כך מדווח היום (א') אתר Ynet. זאת, בנוסף לחיסונים שניתנים החל מהשנה שעברה לתלמידי כיתות ב'. מדובר ביוזמה של משרד הבריאות במטרה להפחית את תחלואת השפעת בישראל.

לפי הדיווח, של ד"ר איתי גל, פרויקט חיסון התלמידים של משרד הבריאות החל לפני כשנתיים. כחלק מהמאבק בתחלואה במחלה, המביאה לעשרות מקרי מוות - בעיקר באוכלוסייה המבוגרת - מדי שנה, החליט המשרד לחסן בהדרגה את תלמידי בתי הספר. לפי הדיווח, המטרה הסופית של התכנית היא לחסן את כלל התלמידים בישראל - הן בבתי הספר היסודיים והן בבתי הספר התיכוניים. בשנה שעברה הקיף החיסון את ילדי כיתה ב'.

בהתאם לזאת, החל מספטמבר 2017 יקבלו תלמידי כיתות ב' וג' בתי הספר מנה אחת של התרכיב המומת נגד שפעת, באמצעות שירותי בריאות התלמיד של משרד הבריאות.

האתר מדווח, כי במשרד הבריאות מעריכים ש"תוכנית החיסונים החדשה תביא להפחתה משמעותית בשיעור התחלואה". זאת, בעקבות העובדה שפחות ילדים חולים ידביקו את הוריהם, ושכיחות ההדבקות באוכלוסייה תרד באופן כללי.

האתר מציין, כי החיסון איננו חובה, ותלמיד שהוריו יסרבו - יורשה שלא להתחסן.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסון,  שפעת,  אפקט העדר,  Ynet
תגובות