• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
Buprenorphine

Buprenorphine לטיפול בתסמונת גמילה ביילודים

בקרב ילודים עם תסמונת גמילה מאופיואידים, טיפול עם Buprenorphine הסתיים במשך טיפול ואשפוז קצר יותר בהשוואה לטיפול עם מורפין פומי, עם שיעור דומה של תופעות לוואי

17.05.2017, 07:51

הטיפול הפרמקולוגי הנוכחי, עם מורפין, לתסמונת גמילה ביילודים קשור עם הארכת משך הטיפול והאשפוז. Buprenorphine עשוי להיות יעיל יותר ממורפין לאינדיקציה זו.

המחקר הינו מחקר קליני, חד מרכזי, כפול סמיות, במהלכו חולקו אקראית 63 ילודים (ילודים שבוע 37 והילך) שנחשפו לאופיואידים במהלך ההיריון ושהראו סימנים לתסמונת גמילה ביילוד, לקבלת Buprenorphine סאב לינגואלי או מורפין פומי. פעוטות עם סימפטומים שלא נשלטו תחת מינון מקסימלי של אופיואידים טופלו עם תוספת Phenobarbital. התוצא הראשוני שנמדד היה משך הטיפול לתסמינים של גמילה מאופיואידים ביילוד. תוצאים משניים כללו משך האשפוז, שיעור הפעוטות שדרשו תוספת טיפול עם Phenobarbital ובטיחות.

משך הטיפול החציוני היה קצר משמעותית עם Buprenorphine בהשוואה למורפין (15 ימים בהשוואה ל-28 ימים), כמו גם משך האשפוז החציוני (21 ימים בהשוואה ל-33 ימים) (p<0.001 לשתי ההשוואות). תוספת טיפול עם Phenobarbital ניתנה ב-5 מתוך 33 ילודים (15%) בקבוצת ה- Buprenorphine ו-7 מתוך 30 ילודים (23%) בקבוצת המורפין (p=0.32). שיעור תופעות הלוואי היה דומה בין שתי הקבוצות.

בקרב ילודים עם תסמונת גמילה ביילוד, טיפול עם Buprenorphine הסתיים במשך טיפול ואשפוז קצר יותר, בהשוואה לטיפול עם מורפין פומי, עם שיעור דומה של תופעות לוואי.

מקור: 

Walter K. Kraft, M.D., Susan C. Adeniyi-Jones, M.D., Inna Chervoneva, Ph.D., Jay S. Greenspan, M.D., Diane Abatemarco, Ph.D., Karol Kaltenbach, Ph.D., and Michelle E. Ehrlich, M.D. Buprenorphine for the Treatment of the Neonatal Abstinence Syndrome
NEJM. [E pub. May 2017].

נושאים קשורים:  Buprenorphine,  מורפין,  גמילה,  יילודים,  תסמונת גמילה ביילוד,  אופיואידים,  מחקרים
תגובות