טסטוסטרון

טסטוסטרון אנדקנואט משפר תפקוד מיני בגברים עם סוכרת סוג 2 והיפוגונדיזם קשה

מחקר חדש בחן את ההיקף, זמן ההתחלה והמשמעות הקלינית של שינויים בתפקוד מיני לאחר תחילת טיפול בטסטוסטרון אנדקנואט בגברים עם סוכרת סוג 2 והיפוגונדיזם בינוני עד קשה

26.04.2017, 07:48
Hypogonadism, היפוגונדיזם (צילום: אילוסטרציה)

מטרת מחקר זה הייתה להעריך את התפקוד המיני ב-199 גברים עם סוכרת סוג 2 והיפוגונדיזם (HG) בינוני-קשה, שטופלו במשך 30 שבועות עם טסטוסטרון אנדקנואט (TU) ארוך טווח (Nebido).

גברים עם HG זוהו מתוך מאגרי מידע של שבעה מרכזי רפואה ראשונית. החוקרים ביצעו מחקר אקראי עם קבוצת ביקורת במשך 30 שבועות (107 משתתפים בקבוצת הביקורת ו-92 בקבוצת ההתערבות).

התוצא העיקרי שנבדק היה המדד הבינלאומי לתפקוד זקפה המבוסס על דיווח עצמי של החולים ( 15-item International Index of Erectile Function scoreי). 189 הגברים שסיימו את המחקר חולקו, בתחילה, על פי רמות טסטוסטרון כללי (TT) או חופשי (FT) ל-HG קל (TT 8.1–12 nmol/L או FT 0.18–0.25 nmol/L) או HG קשה (TT ≤8 nmol/L או FT ≤0.18 nmol/L) ולאחר מכן, על פי התערבות (אינבו או TU) כך שנוצרו ארבע קבוצות: HG קל עם טיפול אינבו, HG קל עם TU, HG קשה עם טיפול אינבו ו-HG קשה עם TU.

שינויים בתפקוד מיני (תוצא משני של המחקר) בכל ביקור ובין הקבוצות (אינבו לעומת TU) נבדקו בכל הערכת רופא (שבועות 6, 18 ו-30) והושוו על ידי מבחני Wilcoxon signed-rank ו-Wilcoxon rank-sum test, בהתאמה.

תוצאות המחקר הראו, כי שיפור בזקפה שהינו מובהק סטטיסטית נצפה רק בקבוצת ה-HG הקשה לאחר 30 שבועות טיפול עם TU. ממצא זה נצפה גם לאחר השוואה לקבוצת האינבו. שביעות רצון מתפקוד מיני וחשק מיני השתפרו לאחר 6, 18 ו-30 שבועות בקבוצת ה-HG הקשה לאחר טיפול עם TU. גם שיפור זה נצפה לאחר השוואה לקבוצת ביקורת. TU לא גרם לשינוי בתפקוד אורגזמי באף אחת מקבוצות החולים.

מסקנת החוקרים היא, כי ישנו שיפור ניכר בתסמינים מיניים לאחר טיפול עם TU ובעיקר בחולים עם HG ורמות TT levels ≤8 nmol/L ו-FT levels ≤0.18 nmol/L. בנוסף, החוקרים סבורים ש-30 שבועות טיפול נחוצים לפני שמבוצעת הערכה של תפקוד זקפה.

מקור:
Hackett, G. et al. (2016) BJUI . 118(5), 804.

נושאים קשורים:  טסטוסטרון,  היפוגונדיזם,  זקפה,  אימפוטנציה,  TU,  Nebido,  סוכרת סוג 2,  מחקרים
תגובות