• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

"אף בית חולים לא מוכן להקים יחידה לטיפול בכוויות בקרב ילדים"

כך אמר פרופ' יוסי חייק מ"שיבא" בדיון שעסק בכוויות בקרב ילדים בישראל; לדבריו, הסיבה היא תקציבית: "הנושא לא מוסדר, לכן לאף בית חולים לא משתלם לעסוק בכך"

סכנת כוויות בילדים (צילום: אילוסטרציה)

"אף בית חולים לא מוכן להקים מחלקה או יחידה ייעודית לטיפול בכוויות בקרב ילדים, למרות ש-50% מכלל נפגעי הכוויות בארץ הם ילדים"; כך אמר אתמול (ג') פרופסור יוסי חייק, מומחה לכירורגיה פלסטית וכוויות מהמרכז הרפואי "שיבא" בתל-השומר, בעת דיון מיוחד בנושא מניעת כוויות בקרב ילדים שקיימה הוועדה לזכויות הילד של הכנסת.

פרופסור חייק סיפר: "בנינו יחידת כוויות מבוגרים, אך אין בארץ יחידת כוויות ילדים. ידוע לי כי בבית החולים 'שניידר' לילדים הייתה אמורה להיות יחידה לטיפול בילדים נפגעי כוויות, אולם בסופו של דבר בית החולים לא קיבל את זה על עצמו - כי אין לכך תקצוב. הנושא לא מוסדר, לכן לאף בית חולים לא משתלם לעסוק בכך".

פרופ' חייק: "אנחנו לא באמת יודעים כמה ילדים נכווים בארץ מדי שנה... מסר השבוע דווח כי היו יותר מ-3,000 מקרים אבל לדעתי המספר גבוה פי חמישה"

לדבריו, "היו השנה 130 ילדים שנפגעו... היו 25 ילדים במיטות כל חודש, כל החודש, עם טיפולים בהרדמה יומית וכל מה שצריך. אבל אין לי צוות מיוחד לנושא הזה. עלות הטיפולים המיוחדים בילדים גבוהה מאד".

עוד סיפר פרופסור חייק בדיון על תופעה שבה גורמים בלתי מוסמכים מטפלים בילדים נפגעי כוויות בירושלים ובבני ברק, במגזר החרדי. בעקבות הדברים הללו מסרה נציגת משרד הבריאות שהשתתפה בדיון, מירי כהן, כי "יש למשרד תכנית להקים מחלקה ארצית לנושא הזה".

כהן הוסיפה כי "התכנית נמצאת בתהליך", אולם פרופ' חייק הגיב ואמר: "כן, זה בתהליך מ-2003. בינתיים חוקק ב-2007 חוק להגבלת הטמפרטורה בברזים במוסדות ציבוריים ובמוסדות חינוך (כדי להגן על הילדים) אבל הוא לא נאכף. ברז מתאים עולה 7,000 שקל ואכיפה במוסדות הנ"ל עדיין אין".

לדבריו, "אנחנו לא באמת יודעים כמה ילדים נכווים בארץ מדי שנה. נמסר השבוע על דיווח לפיו ב-2015 היו יותר מ-3000 מקרים. קיימת הערכה שמדובר ב-5,000 אבל לדעתי המספר האמתי הוא גדול פי חמישה".

נציגת משרד הבריאות הודיעה, כי בתוך 3 חודשים אמור לצאת לדרך קמפיין ציבורי, שיכלול חלוקת עלוני הסברה בטיפות חלב ובמרפאות. עוד נמסר בדיון כי מדי שנה מתקיים על ידי ארגון הגנים הפרטיים קורס עזרה ראשונה לגננות וסייעות, והשנה עברו את הקורס כ-1,500 סייעות.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' יוסי חייק,  כוויות,  כנסת,  הוועדה לזכויות הילד,  משרד הבריאות,  בתי החולים,  תקציב
תגובות