• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

מחקר בארה"ב: ילדי מהגרים עם בעיות רפואיות אינם מקבלים טיפול רפואי מיטבי

מחקר שבדק ילדים עם צרכים רפואיים מיוחדים מצא הבדלים באיכות הטיפול בין משפחות מהגרים לבין המצב במשפחות שנולדו בארה"ב

ילדים בארה"ב, כיתת בית ספר (צילום: אילוסטרציה)

ילדי מהגרים בארה"ב, ובמיוחד כאלו עם בעיות בריאות, אינם מקבלים טיפול רפואי מיטבי; כך מצא מחקר שבוצע בבית הספר לרפואה באוניברסיטת מישיגן, ושפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Pediatrics.

המחקר מצא פערים חברתיים ביכולת של משפחות המהגרים בארה"ב לקבל טיפול רפואי באיכות גבוהה, ובמיוחד הצביע על בעיה בהמשכיות הטיפול. המחקר בדק את הגישה לטיפול מיטבי בקרב ילדי מהגרים, ילדים שנולדו בארה"ב להורים מהגרים, וילדים שנולדו בארה"ב להורים ילידי ארה"ב.

ההבדלים החמורים ביותר נמצאו בילדים שהוריהם היגרו באחרונה לארה"ב, ושיש להם בעיות רפואיות או התנהגותיות שמחייבות טיפול ותשומת-לב מקצועית מיוחדת.

המחקר מצא, כי רק 28% מילדי המהגרים (שלא נולדו בארה"ב) עם צרכים רפואיים מיוחדים מקבלים גישה לטיפולים טובים והמשכיים. זאת, לעומת 37% מהילדים שנולדו בארה"ב ולעומת 49% מהילדים שנולדו בארה"ב להורים ילידי ארה"ב.

לפי המחקר, רק ל-1 מכל ארבעה ילדים שהגיעו כמהגרים עם הוריהם לארה"ב יש גישה למה שמכונה medical home style care - קונספט רפואי שגובש באקדמיה הפדיאטרית של ארה"ב ב-1967 ונועד תחילה לחייב ריכוז והאחדה של כל הרשומות הרפואיות, במסד אחד, לגבי כל ילד שמקבל טיפול רפואי מכל סוג שהוא. משמעותו היא שתהיה לילד ולהוריו "כתובת אחת" לטיפול.

במשך השנים הורחב הקונספט, והוא כולל את כל גורמי הטיפול הרפואי שאינם במסגרת מחלקות רפואה דחופה עבור חולים וגם בריאים, גישה לקבלת טיפול בידי מומחה, טיפול לכלל המשפחה, הפניות למומחה אחר או לגורם טיפולי כשיש צורך בכך וגישה לגורם המתאם בין הטיפולים השונים.

סוג זה של טיפול צובר פופולאריות גדלה והולכת משום שהוא מאפשר למטופלים להשתמש בשירותי הבריאות באופן מושכל וגם להימנע מבזבוז בהוצאות הרפואיות.

עורכי המחקר ציינו, שגם כאשר מדובר בילד עם צרכים ייחודיים שנולד בארה"ב – אבל הוריו הם ילידי ארצות אחרות שהיגרו אליה – הפערים בגישה למערכת הטיפולית האיכותית עדיין גבוהים בהשוואה לאותם ילדים עם אותם צרכים שהם ילידי ארה"ב להורים ילידי ארה"ב.

ד"ר כריסטין קאן, המחברת הראשית של דו"ח המחקר, ציינה כי במצב זה חובה על רופאי הילדים ורופאי המשפחה למקד את הטיפול הרפואי שהם מעניקים בעצם למשפחה כולה, ולשפר את התיאומים הנדרשים בין השירותים הרבים עבור הילדים.

בעבר פורסמו בארה"ב מחקרים שהראו כי לילדים שהיגרו עם הוריהם לארה"ב וגם לילדים שכבר נולדו בה להורים מהגרים יש גישה מעטה או מצומצמת יותר לטיפול רפואי. המחקר החדש בחן את הסוגיה הזאת עבור ילדים עם צרכים מיוחדים.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מהגרים,  ילדים,  ארה"ב,  טיפול רפואי
תגובות