חדשות

אחרי האיסור ב"הדסה", גם ב"שערי צדק" שוקלים לצמצם את פעילות השר"פ בבוקר

לפי דיווח ב"דה מרקר", משרד הבריאות רואה בהודעת פרופ' רוטשטיין השבוע על איסור שר"פ בבוקר "סטנדרט" שצפוי להיות מיושם בבירה; מנהל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי: "אם יתברר שניתן לבצע ניתוחים גדולים בשעות אחר הצהריים - נתיישר לפי הנורמה החדשה"

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

המרכז הרפואי "שערי צדק" עשוי ללכת בעקבות "הדסה" ולצמצם את פעילות שר"פ הבוקר; כך מדווח הבוקר (יום ג') העיתון הכלכלי "דה מרקר". אתמול נמסר, כי המנכ"ל החדש של "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, החליט על הפסקה מוחלטת של שירות השר"פ בבוקר בבתי החולים של המרכז הרפואי, והפיץ הנחיה בנושא לרופא.

מנהל "שערי צדק", פרופסור יונתן הלוי, אמר לעיתון, כי "אם יתברר שניתן לבצע ניתוחים גדולים בשעות אחר הצהריים - נתיישר לפי הנורמה החדשה". ב-2015 בוצעו בשערי צדק כ-25 אלף ניתוחים, מהם 4,700 במסגרת שר"פ. 3,000 מתוכן (64%) נעשו בשעות הבוקר, שאמורות להיות מוקדשות לפעילות הציבורית של בית החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, בירך על "הצעד המנהיגותי" שנקט פרופסור רוטשטיין

לדברי פרופ' הלוי, שיעור הניתוחים הפרטיים בבוקר בשנה שעברה היה נמוך לעומת שנים קודמות. עם זאת, הוא אישר לעיתון כי הרופאים המבצעים שר"פ בוקר ממשיכים לקבל שכר מבית החולים, מצב שנאסר ב"הדסה" כבר לפני כמה חודשים. לדברי העיתון, הרופאים מקבלים למעשה תשלום כפול על עבודתם – את שכרם הציבורי ותשלום נוסף עבור שר"פ.

"מרבית ניתוחי שר"פ הבוקר הם ניתוחים גדולים, שנמשכים שעות ארוכות, ומחייבים צוות רפואי נרחב. הניתוחים הפשוטים כמעט שלא נערכים בבוקר" אמר פרופ' הלוי לעיתון.

בעיתון דווח, כי במשרד הבריאות רואים בהחלטת פרופ' רוטשטיין "קביעת סטנדרט", שלפיו צפוי להתיישר גם בית החולים "שערי צדק". גורמים במשרד הודו כי לא הצליחו עד כה לאכוף מהלך כזה. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן-טוב, בירך על "הצעד המנהיגותי" שנקט פרופסור רוטשטיין.

גם מנכ"ל קופת חולים "מאוחדת", הקופה הגדולה בירושלים, זאב וורמברנד, שנאבק בשנה האחרונה נגד שר"פ הבוקר ב"הדסה", בירך על ההחלטה וכינה אותה "אמיצה, נכונה ואמתית".

בדיווח נמסר, כי עתה מנסה משרד הבריאות יחד עם משרד האוצר למנוע שר"פ בוקר גם בבית החולים החדש של "אסותא" באשדוד, שמיועד להיפתח בשנה הבאה. על-פי תנאי הפעלתו נקבע, ש-25% מפעילותו תבוצע במסגרת שר"פ. עתה מבקשים מנכ"לי המשרדים לשנות את ההסכם בנושא הזה.

"ב-2008 כשניתן ההיתר לאסותא לא הבנו את מלוא משמעותו", מצוטט בר-סימן טוב בדיווח. "היום אנחנו יודעים את המשמעויות הציבוריות, הניהוליות והכלכליות שלו", הוסיף. אופן הפעלת השר"פ בבית החולים באשדוד יוצג במלוא הפירוט בתחילת אפריל, נמסר מאסותא, "ויהיה שקוף לציבור ולרופאים".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' זאב רוטשטיין,  שר''פ,  שר"פ בוקר,  משרד הבריאות,  ירושלים
תגובות