• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

משרד הבריאות: שיא תחלואת השפעת צפוי להתרחש בעוד שבוע-שבועיים

לדברי המשרד, אין מדובר בעונה חריגה מבחינת היקף התחלואה או חומרתה; כמחצית ממקרי השפעת, לפי תוצאות בדיקות מעבדה, הם מזן H1N1

חיסון (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות מעריך, כי שיא תחלואת השפעת השנה יהיה בעוד כשבוע-שבועיים. לדברי המשרד, אין מדובר בעונה חריגה - לא בהיקף התחלואה ולא בחומרתה. "מה שמעט חריג זו העובדה שגל השפעת הופיע מוקדם יותר בהשוואה לעונות שפעת קודמות", הדגיש פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

מרפאות קהילה, רופאי ילדים וחדרי מיון דיווחו על עומסים ניכרים בימים האחרונים, כאשר כמחצית מהפונים מגיעים עם תסמיני שפעת (חום, שיעול). ב-60% מהדגימות שנלקחו הושגה אבחנה שמדובר בשפעת, 50% מהם עם שפעת מזן H1N1.

על-פי נתונים המצטברים במחלקה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות "מסתמנת עלייה חדה בפעילות השפעת". עוד נמסר, כי בשבוע שעבר היה שיעור הפניות למרפאות קהילה עם תסמינים דמויי-שפעת כ-12.5 מקרים ל-10 אלפים נפש, לעומת שמונה ל-10,000 בשבוע הקודם וארבעה ל-10,000 בתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל, מדווחות המרפאות על עלייה בתחלואת דלקת ריאות בכל הגילאים.
ד"ר ערן טלאור, יו"ר האיגוד לרפואה דחופה ומנהל המלר"ד במרכז הרפואי "פורייה" ליד טבריה אמר ל"ישראל היום", כי בימים האחרונים נראים עומסים במיון בהיקף שלא נראה זמן רב. "גם ברוב המחלקות הפנימיות יש עומסים ניכרים".

ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל איגוד רופאי הילדים ובכיר ב"מכבי" שירותי בריאות, אמר לעיתון כי "השנה השפעת איננה אלימה יותר. בינואר יש תמיד עלייה בעומסים במרפאות ילדים".

מחסור בחיסון לצהבת בילדים

בתוך כך, דיווח "ישראל היום" גם על מחסור במנות חיסון לצהבת (הפטיטיס B) ילדים. משרד הבריאות הנחה לפיכך את טיפות החלב לעכב מתן החיסונים לתינוקות בגיל חצי שנה, עד שיחודש המלאי. לדברי פרופ' אלי סומך, המצוטט בכתבה, "דחיית המנה השלישית אינה כרוכה בסיכון" (לידיעה המלאה לחצו כאן)

נושאים קשורים:  חדשות,  שפעת,  תחלואה,  משרד הבריאות,  חיסונים,  h1n1
תגובות