• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

סקר בארה"ב: 80% מרופאי הילדים יגיעו לעבודתם גם אם יהיו חולים

סקר שתוצאותיו התפרסמו בכתב העת JAMA Pediatrics מצא, כי רוב גדול של הרופאים בבתי חולים לילדים בארה"ב אמרו כי יגיעו לעבודה עם תסמיני מחלה שונים, וכ-21% אמרו כי יגיעו לעבודה עם חום; שיעורים דומים נרשמו בקרב אחיות וצוות עזר רפואי

רופא סובל מחום (צילום: אילוסטרציה)

כמה רופאים ואחיות ממשיכים לעבוד בבתי חולים למרות שהם חולים או אינם מרגישים טוב? סקר בנושא, שבדק את שיעורי הנוכחות בעבודה של רופאים ואחיות בבתי חולים לילדים בארה"ב, הציג תוצאות מפתיעות.

לפי הסקר, כ-80% מהרופאים והאחיות אמרו כי הגיעו לעבודה למרות שהפגינו תסמינים העשויים להעיד על מחלה לפחות פעם אחת בשנה שלפני עריכת הסקר. זאת, למרות שידוע כי הדבר עשוי לסכן את החולים ואת הצוות בהדבקה.

בדיווח על ממצאי הסקר, שפורסמו בשבוע שעבר ב-JAMA Pediatrics, נמסר כי עורכי הסקר פנו ל-536 רופאים, אחיות ולמיילדות. 81% מבין 280 הרופאים שנטלו חלק בסקר ענו כי יגיעו לעבודתם בבתי החולים גם כאשר הם משתעלים ו/או יש להם נזלת. 60% השיבו כי יגיעו לעבודה גם עם גודש באף ונפיחות בגרון. כ-21% ענו כי יגיעו לעבודה גם עם חום וכמעט 8% יעבדו גם עם שלשול או לאחר שהקיאו.

5% ממשתתפי הסקר דיווחו שאחד מהתיאורים לעיל קרה להם לפחות 5 פעמים בשנה האחרונה. לפי הסקר, רוב הבעיות הרפואיות שעליהן דיווחו הרופאים כי לא מנעו מהם להגיע לעבודה נוגעות לתסמינים במערכת הנשימה.

בקרב 256 אחיות, מיילדות ועוזרי-רופא נמצא כי 70% יגיעו לעבודה גם עם שיעול, נזלת, גודש באף או נפיחות בגרון. הנימוק הרווח שניתן בקרב נבדקים אלה היה "לא לאכזב מטופלים ועמיתים לצוות עקב היעדרות מהעבודה, וחשש שלא יהיה כוח אדם שימלא את מקומם".

לתוצאות הסקר המלאות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  היגיינה,  בתי חולים,  ארה"ב,  הידבקות
תגובות