• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

אחרי ההתפרצות בדרום-קוריאה, מש' הבריאות מרענן הנחיות לטיפול ב-MERS

כ-150 בני אדם נדבקו בנגיף בדרום-קוריאה, לאחר שחולה שחזר מהמזרח התיכון הפיץ את הנגיף בבתי חולים; יותר מ-5,500 קוריאנים מאושפזים בבידוד

נגיף (צילום: אילוסטרציה)

ההנחיות הקיימות לבתי החולים בנוגע לזיהוי וטיפול בחשד שחולה נדבק בנגיף MERS (תסמונת נשימתית מזרח-תיכונית), עודכנו אמש (יום ג') במסמך שמשרד הבריאות הפיץ למרכזים הרפואיים. העדכון נעשה בעקבות התפרצות המחלה בדרום-קוריאה.

ההנחיה המרכזית היא שיש לבודד כל חולה שחומו עולה מעבר ל-38 מעלות, ששהה בבית חולים בדרום-קוריאה או שקיים חשש שבא במגע עם חולה מוכח שנדבק במדינה זאת בנגיף.

יש לבודד כל חולה שחומו עולה מעבר ל-38 מעלות, ששהה בבית חולים בדרום-קוריאה

העדכון נעשה נוכח התפשטות MERS בדרום קוריאה. עד כה מתו שם מהמחלה 19 בני אדם ואתמול גם הגיע דיווח על מקרה מוות ראשון בגרמניה. דרום-קוריאה צורפה לרשימת המדינות שבהן יש מוקד התפרצות של MERS – לאחר שהתסמונת היתה שכיחה יותר במדינות חצי האי ערב.

הנגיף נתגלה לראשונה ב-2012 בסעודיה. מאז חלו במחלה כ-1,200 בני אדם, ומחציתם מתו. מקובלת ההערכה כי מקור הנגיף בגמלים.

בדרום-קוריאה מנסים לטפל בחולים באמצעות נוגדנים שהופקו מדמם של חולים שהחלימו. עד כה, נמסר, נדבקו בנגיף כ-150 בני אדם, אולם 5,500 מאושפזים בבידוד מחשש שנדבקו.

המקרה הראשון של חולה MERS בקוריאה היה אזרח המדינה בן 68, שחזר מטיול במזרח התיכון והחל לסבול מחום ושיעול. עד שאובחן פקד כמה מוסדות רפואה מה שגרם, כך חוששים שם, להתפשטות הנגיף ולהידבקות.

במשרד הבריאות נערך אמש דיון מקצועי בנושא הזה ובעקבותיו הופץ מסמך העדכון של ההנחיות. בשנתיים האחרונות לא נרשם שום מקרה של MERS בישראל.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר אמש כי הסיכון להידבקות נמוך מאוד, וכי לא קיים בישראל חשש שהנגיף יתפשט בארץ - אך יש צורך במוכנות והיערכות בהתאם.

"ישראלים שיוצאים לדרום קוריאה מתודרכים כיצד לנהוג ובעיקר בדגש על שמירה על היגיינה והימנעות ממגע עם חולים", ציין. במשרד הבריאות נשקלת אפשרות לפנות לרשות שדות התעופה בבקשה להציב שלטים בנמלי האוויר בנוגע ל-MERS, כפי שהוצבו לגבי אבולה.

ה-WHO לא המליץ עד כה על צעדים מיוחדים לגבי כניסות ויציאות מקוריאה עקב התפרצות הנגיף, אבל מומחי הארגון מתחו ביקורת על אופן הטיפול בסיאול בהתפרצות הנוכחית.

נושאים קשורים:  חדשות,  נגיף MERS,  תסמונת נשימתית מזרח-תיכונית,  משרד הבריאות,  דרום-קוריאה,  התפרצות
תגובות