ממצאים שונים מצביעים על כך שזעזוע מוח יכול להשפיע באופן שלילי על תפקודם של ילדים בכל היבטי החיים: בבית, בבית הספר ובחייהם החברתיים. דיווחים איכותיים הציגו תהליך דינאמי בו תסמינים כגון כאבי ראש, ריכוז פגום, עייפות וחשיבה איטית פוגמים בתפקוד האקדמי.
עוד בעניין דומה
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה השלילית שיש לזעזוע מוח על התפקוד האקדמי של תלמידים.
המחקר בחן קרוב ל-350 ילדים בני 5 עד 18 שנים, שעברו זעזוע מוח במהלך 28 הימים שנבדקו.
המחקר מצא, שילדים שהיו עדיין סימפטומטיים במהלך התקופה היו בעלי סבירות גבוהה יותר לדווח שהם מודאגים ברמה בינונית עד גבוהה מתפקודם האקדמי, יחסית לילדים שהיו לא סימפטומטיים (59% לעומת 16%).
לילדים סימפטומטיים היו גם יותר בעיות אקדמיות הקשורות לזעזוע המוח: קושי בתשומת לב או בהבנת החומר (3.6 לעומת 1.1 ממוצע בעיות לילד). רוב אלו שהיו סימפטומטיים האמינו שהציונים שלהם יושפעו. בנוסף, ילדים סימפטומטיים בתיכון דיווחו על יותר בעיות אקדמיות הקשורות בזעזוע המוח יחסית לילדים בגיל צעיר יותר שלא החלימו.
החוקרים מציינים, שספקי שירותי בריאות צריכים לשוחח עם בית הספר בנוגע לסימפטומים והצרכים המיוחדים שעשויים להיות לילד לאחר זעזוע מוח. בית הספר צריך לספק את התמיכה הנדרשת לתלמיד בתקופת ההחלמה מזעזוע המוח.
ערכה: ד"ר שירי אלפרט