• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

דיונים במערכת הבריאות בנוגע לאפשרות של מקרי אבולה בישראל

בתום הדיונים פורסמו הנחיות לרענן הנהלים בנוגע לבקרת זיהומים והוחלט להרחיב הגדרת מקרים חשודים גם לגבי מי שחזרו מלאגוס בירת ניגריה

על רקע התפרצות מגיפת האבולה, ודיווחים על מקרים מבודדים במדינות מחוץ למערב אפריקה, התקיימו אתמול (יום ג') במשרד הבריאות שני דיונים מיוחדים בנושא היערכות מערכת הבריאות בישראל להתמודדות עם נגיף האבולה. הדיונים התקיימו לאחר שמשרד הבריאות פירסם השבוע הנחיות מפורטות לטיפול בחשד למקרי אבולה עתידיים בישראל.

הדיון הראשון נערך על ידי צט"מ (צוות טיפול מגיפות). בדיון נידונה היערכות מערכת הבריאות כפי שבוצעה עד כה. הצט"מ אישר את כל הצעדים שננקטו בידי המשרד להתמודדות עם נגיף האבולה. בנוסף, הומלץ לעדכן את הגדרת המקרה כך שיגדיר כ"מקרה חשוד" כל אדם שחוזר מלאגוס בניגריה, ומפתח חום לאחר שדיווח כי שהה בבית חולים בלאגוס ניגריה ו/או היה במגע עם חולה אבולה.

כמו כן, הומלץ כי יש להנחות מבקרים בניגריה להימנע ככל שניתן מלהגיע לטיפול בבית החולים בלאגוס. עוד הוחלט לחדד את הנהלים ברמת הטיפול בדגימות המעבדות.

דיון נוסף בנושא נערך על ידי הרשות העליונה לאשפוז, בראשות מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק וראש שירותי בריאות הציבור פרופסור איתמר גרוטו. בתום הדיון הועברו הנחיות מפורטות של משרד הבריאות לבתי החולים ולקופות החולים, ונערכה גם סקירה מקיפה ברמה הבינלאומית.

דוברות משרד הבריאות מסרה, כי בתי החולים וקופות החולים התבקשו להעביר את המידע בנושא האבולה לכלל הרופאים ובמיוחד לרופאי משפחה וילדים. כמו כן נדרשו מוסדות הרפואה בכל רחבי הארץ לרענן את הנהלים הנהוגים בהם בכל הקשור לבקרת זיהומים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  מגיפת האבולה,  פרופ' ארנון אפק,  הרשות העליונה לאשפוז,  פרופ' איתמר גרוטו,  היערכות בישראל,  צוות טיפול מגיפות
תגובות