• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
דיכאון

מבוגרים הלוקים בתסמונת אספרגר מצויים בסיכון מוגבר לאובדנות

מחקר מצא, כי שני שלישים ממבוגרים עם תסמונת אספרגר מדווחים על קיומן של מחשבות אובדניות ולמעלה משליש על תכנון או ניסיון אובדני

28.07.2014, 09:50

דיכאון הוא גורם סיכון לאובדנות ולמחשבות אובדניות: 90% מהאנשים שמתאבדים סבלו מדיכאון. אנשים הלוקים בהפרעה בספקטרום האוטיסטי ללא פגיעה אינטלקטואלית (סינדרום אספרגר) הם בעלי סיכון מוגבר לסבול מדיכאון. יחד עם זאת, המידע הקיים בנוגע לאובדנות בקרב הסובלים מסינדרום זה הוא אנקדוטלי ומוגבל.

חוקרים מבריטניה בחנו את שיעור המחשבות האובדניות בקרב אנשים מבוגרים הלוקים בתסמונת אספרגר, באמצעות מחקר עוקבה. המחקר בוצע באמצעות שאלונים עצמיים.

374 מבוגרים הסובלים מאספרגר השתתפו במחקר. 66% מתוך 367 שהשיבו על השאלה שנגעה למחשבות אובדניות דיווחו על מחשבות אובדניות; 35% מתוך 365 משיבים דיווחו על תכנון או ניסיון של מעשה אובדני; 31% דיווחו על דיכאון.

בהשוואה לאוכלוסייה הכללית בבריטניה, מבוגרים הסובלים מאספרגר היו בעלי סיכון מוגבר משמעותית לחוות מחשבות אובדניות: שיעור סיכוי של 9.6 (P<0.0001).

מחקר זה מחזק את הנתונים האנדקטוליים שהיו מצויים קודם לכן, בנוגע לסיכון מוגבר לדיכאון וכן למחשבות אובדניות ואובדנות בקרב הסובלים מתסמונת אספרגר. הסיכון המוגבר לאובדנות קיים גם בקרב אלו שלא העידו על עצמם שהם סובלים מדיכאון.

החוקרים קובעים, כי לסובלים מאספרגר גורמי סיכון רבים לדיכאון משני (בידוד חברתי או נידוי, אבטלה וכו') ודרושות פעולות סוציאליות מתאימות על מנת לתמוך בקבוצה זו ולהפחית את הסיכונים הללו.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Cassidy S, Bradley P, Robinson J, et al. Suicidal ideation and suicide plans or attempts in adults with Asperger's syndrome attending a specialist diagnostic clinic: a clinical cohort study. Lancet Psychiatry. 2014;1(2):142-147.

נושאים קשורים:  דיכאון,  אוטיזם,  מחשבות אובדניות,  התאבדות,  אובדנות,  אספרגר,  מחקרים
תגובות
פרידה אסא
04.09.2014, 07:17

שלום רב
לצערי אני מכירה באופן אישי בחור שלוקה באספרגר.שסובל מאובססיות מתסכולים רבים
כתוצאה מהבנה שהוא שונה מאחרים כתוצאה מכך שרוי בדיכאון ובהתקפיים פסיכוטיים שמאיים בלי סוף להתאבד