חדשות

"כללית" ו"מכבי" הזהירו כי הן עלולות לקרוס פיננסית עד סוף השנה

ראשי הקופות ומנהלי בתי החולים הציגו תמונה עגומה בדיון שנערך השבוע בוועדת הביקורת של הכנסת; מחסור של 10 מיליארד ש"ח

שתי קופות החולים הגדולות במדינה "כללית" ו"מכבי" הודיעו בדיון מיוחד שנערך השבוע בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת, כי הן עלולות לקרוס פיננסית עד סוף השנה, עקב תקצוב נמוך. גם בתי החולים הגדולים מצויים במצב מסוכן דומה, נמסר, המחייב את המדינה להגדיל את תקציביהם באורח מיידי.

מנכ"ל "כללית", אלי דפס, התריע כי בשל הצפיפות בבתי החולים ישראל ניצבת במקום ה-1 בעולם בזיהומים והטיפול בבעיה חמורה זאת אננו מתבצע, בעיקר עקב חוסר בתקציב. על-פי הערכת מנהל רמב"ם, פרופסור רפי ביאר, חסרים למערכת הבריאות בנקודת זמן זאת כ-10 מיליארד שקל. בתי החולים צריכים להיות מופעלים באפן מלא גם בשעות אחר הצהריים והערב, אלא שאי-רווחיות מונעת הפעלתם בשעות הללו, הדגיש ביאר.

לפני הוועדה הופיע גם פרופסור רוני גמזו, המנכ"ל היוצא של משרד הבריאות, שהודה כי שחיקת משאבי מערכת הבריאות נמשכת כבר שנים לא מעטות. הוא התריע על כך שהאוכלוסייה במדינה מזדקנת בשיעורים גדולים וללא תוספת תקציב מהותית למערכת הבריאות "כל מה שנבנה כאן ייהרס".

גמזו דיווח לוועדה כי "ועדת גרמן" עומדת לסיים עבודתה ולהגיש מסקנות בתוך חודש.

בדיון אמר סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן, כי תיירות המרפא חייבת להיות מפוקחת ובלעדיה בתי החולים לא ישרדו. מבקר המדינה יוסף שפירא אמר בדיון, כי אם הרופאים לא יוכלו להשתכר גם במערכת הפרטית רבים מהם יעזבו לחו"ל וכלל מערכת הבריאות ובעיקר הציבורית תיפגע אנושות.

נושאים קשורים:  חדשות,  תיירות מרפא,  רפואה פרטית,  קופות החולים,  ועדת ביקורת המדינה של הכנסת,  רפואה ציבורית,  מחסור בתקציב
תגובות
sikirov
15.05.2014, 22:03

אין כל בעיה יש מספיק רופאים שיכלו לתת שרות לכלל אכלוסיה גם ללא מנגנון מסורבל ויקר של קופות החולים, מערכת בריאות תצתרך פחות משבים ושרות רפואי אמבולתורי השתפר כך שמערכת בריאות תצתרך פחות מיטות ומצבם הפיננסית של בתי חולים השתפר גם כן.כך שכריסת קופות החולים יהיה ברכה גדולה.

משה
17.05.2014, 07:05

1. מישהו בדק פעם את משכורות הבכירים בקופות החולים? ובבתי החולים?
2. מישהו בדק כמה ימים באמת עובדים הרופאים בבתי חולים?
3. מישהו בדק את הפעולות המיותרות שעולות המון ומבוצעות כל הזמן?
הכאוס משתולל והיללות איתו.

דר׳ מינה גורביץ
18.05.2014, 21:31

במחלות המבוגרים, אין ברירה, צריך להמשיך להשקיע ולטפל.
אך בדור הבא צריך השקעה יחסית קטנה במעקב אחר נשים בהיריון למנוע השמנה וסיבוכיה, למנוע שתית אלכוהול, עישון סיגריות ונטילת תרופות אסורות בהיריון. זה יביא לעובר בריא.
עם השחרור לאחר הלידה, תכנית מניעה והשקעה מוקדמת בנוסף למינימום שנעשה בטיפות חלב (ראו דו״ח מבקר המדינה) תחסוך הרבה כסף בהמשך....
מינה גורביץ
רופאת ילדים
מומחית גסטרו ילדים
עיסוק עיקרי התפתחות בגיל הרך

דר
26.05.2014, 06:22

כללית ומכבי-שתי קופות עם מנגנון ביורוקרטי ענק.תכנסו למרכזים של קופות בתל אביב ותבינו איפה הכסף.חייבים באופן דחוף לקצץ לקצץ חלק אדנימיסטרטיבי ו להשקיע יותר לשירותים רפואיים!