CDC

ארה"ב: מסמך הנחיות לתכנון משפחה ולייעוץ בנושא אמצעי מניעה

כמחצית מההריונות בארה"ב אינם מתוכננים, וכ-700,000 נשים הרות בשנה הן בנות 15-19; שיעורי תמותת התינוקות גבוהים ביחס למערב

04.05.2014, 07:24

בארה"ב כמחצית מההריונות אינם מתוכננים, וכ-700,000 נשים הרות בשנה הן מתבגרות בנות 15-19, וכ- 300,000 מתבגרות בשנה יולדות. בלידה אחת משמונה נולד פג, ושיעור תמותת התינוקות עדיין גבוה יחסית למדינות מערביות אחרות.

מטרת המסמך שפירסם ה-CDC היא לסייע למטפלים לספק שירות איכותי בתכנון משפחתי, כולל ייעוץ לגבי מגוון האמצעים למניעת הריון, אוכלוסיית המתבגרים, בדיקות הריון, כניסה להריון, בעיות פריון ומחלות מין.

1. אמצעי מניעה. יש להציע אמצעי מניעה לכל אלו שמעוניינים למנוע או לדחות כניסה להריון. בחירת האמצעי המתאים ביותר תיעשה בשיתוף עם המטופלת, לאחר קבלת כל המידע הרלוונטי ושקילת הבטיחות והיעילות של האמצעי באופן פרטני. כמו כן יש לשאול לגבי התנהגות מינית, הרגלים, ומחלות מין ולהמליץ על שימוש נכון וקבוע בקונדום למצויים בסיכון למחלות מין. בהתאם לאמצעי המניעה הנבחר ולצורך, יש לבצע בדיקה גופנית, כולל בדיקת הריון.

2. בדיקות הריון וייעוץ. כאשר בדיקת הריון חיובית, יש לבצע בדיקה להערכת גיל ההיריון, להנחות לגבי תסמיני הריון ותסמינים מדאיגים, להפנות את האשה למסגרת מתאימה לביצוע מעקב הריון ולהכנה להריון ולידה. כאשר בדיקת הריון שלילית והאשה לא מעוניינת בהריון, יש להמליץ על אמצעי מניעה.

3. ייעוץ לזוגות המעוניינים בכניסה להריון. יש לספק מידע בנוגע לכניסה להריון, לספק שירותים או להפנות למומחים בתחום הפוריות בהתאם לצורך. לפני הכניסה להריון – יש לייעץ בנוגע להפסקת עישון, לשאול לגבי שימוש בסמים ואלכוהול ולספק טיפול בהתאם, לשאול לגבי אלימות מבן הזוג, לבדוק את הסטטוס החיסוני של האשה ולחסן בהתאם, לבדוק לחץ דם ובדיקות לסוכרת ולטפל בהתאם לצורך, לבדוק משקל גוף ולייעץ בהתאם.

4. מחלות מין. חשוב לבדוק קלמידיה מדי שנה בקרב נשים צעירות ופעילות מינית וגונוריאה בקרב כל הנשים הפעילות מינית כיוון שזיהומים אלו עלולים לגרום לחוסר פוריות אם לא מטופלים. אישה פעילה מינית, שלא נמצאת ביחסים מונוגמיים עם מי שאינו נגוע במחלת מין, צריכה לעבור בדיקות סקר ל-HIV ולשאר מחלות המין (המסמך מפרט לגבי כל מחלה באופן פרטני). חיסון מפני HPV ו-HBV הוא חלק מהכנה לקראת הריון ומניעת מחלות מין.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Gavin L, Moskosky S, Carter M, et al. Providing Quality Family Planning Services: Recommendations of CDC and the U.S. Office of Population Affairs. MMWR. 2014: 63(RR04);1-29.

נושאים קשורים:  CDC,  מחלות מין,  מניעת הריון,  מתבגרים,  תכנון משפחתי,  חוסר פוריות,  STDs,  מחקרים
תגובות