• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ירידה דרמטית בשיעור השמנת היתר בקרב ילדים בגילאי 2-5 בארה"ב

בהשוואה למצב לפני כעשור, ירד שיעור השמנת היתר בקרב ילדים ב-43%; עלייה נרשמה בשיעור הנשים המבוגרות הסובלות מהבעיה

השמנה בקרב ילדים (אילוסטרציה)
השמנה בקרב ילדים (אילוסטרציה)

דו"ח שפורסם השבוע ב-JAMA מצביע על ירידה של 43% בשיעור השמנת היתר בקרב ילדים בארה"ב (גילאי 2-5), בהשוואה לעשור הקודם. זו הירידה הנרחבת ביותר שנרשמה בממדי "מגיפת ההשמנה" באוכלוסייה בארה"ב - תופעה בריאותית המובילה לסיכונים גדולים לסרטן, למחלות לב ולשבץ מוחי.

מחקרים קודמים העלו, כי ילדים הסובלים ממשקל-יתר ומשקל-עודף כבר בגילאים 5-3, גדלים הסיכויים להיות בגירים השמנים עד כדי פי חמישה מהרגיל. המחקר הנוכחי העלה, כי חל שינוי דרמטי בנושא משקל היתר אצל ילדים בני 5-2 שנים: ב-2004 שיעורם של בעלי עודף משקל יתר בקבוצת הגיל הזאת הגיע ל-14% ואילו עתה הוא עומד על 8% בלבד.

עם זאת, מחברי הדיווח ל-JAMA ציינו, כי בעוד שקבוצת גיל זו מהווה פלח קטן יחסית באוכלוסייה, המצב אצל הרוב בכל הקשור לעודף-משקל ומשקל-יתר הוא עדיין חמור ולא חלו שינויים לטובה. בקרב נשים מעל גיל 60 נרשמה אפילו עלייה בעשור האחרון. כשליש מהמבוגרים האמריקאים ו-17% מבני הנוער הם בעלי עודף-משקל (Overweight) ומשקל-יתר (Obese).

עורכי המחקר מסרו, כי ילדים בארה"ב צורכים עתה פחות קלוריות ממשקאות קלים ממותקים לעומת 1999. כמו כן, יותר אמהות בארה"ב מיניקות ובכך תורמות לבריאות הילדים לטווח הארוך.

לקריאת הדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  השמנת יתר,  השמנת ילדים,  משקל עודף,  ארה"ב
תגובות