חדשות

מצב הרפואה בארה"ב: פער של פי 10 במחירון בתי חולים עבור לידה

מחקר ראשון מסוגו בנושא העלה, כי בבית חולים אחד בקליפורניה היה התעריף 3,200 דולר ובבית חולים אחר באותה המדינה - 37,000 דולר

מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו (UCSF) ושפורסם ב-BMJ מצא פערים עצומים בתעריפים שבתי חולים שונים באותה מדינה תובעים כתשלום בעבור לידה. לפי המחקר, התעריפים נעים בין 3,296 דולר ל-37,227 דולר ללידה וגינאלית ללא סיבוכים. בעבור לידה בניתוח קיסרי עשוי התעריף לנוע בין 8,312 דולר לבין 71,000 דולר.

כחצי מיליון נשים יולדות מדי שנה בבתי חולים בקליפורניה, ציינו עורכי המחקר ההשוואתי, אבל התעריפים הרפואיים שהן נדרשות לשלם – או שחברות הביטוח שלהן נדרשות לשלם – בלתי ניתנים לחיזוי.

עורכי המחקר מתחו ביקורת על שיטת התמחור הקיימת בקליפורניה (שהיוותה דוגמא מייצגת לנעשה בארה"ב) והדגישו, כי "בניגוד למגזרים עסקיים אחרים, הדרך שבה מערכת הבריאות מתמחרת וגובה את התשלום (עבור פרוצדורות רפואיות) ממחישה את חוסר השקיפות המפורסמת שלה, שמקשה על מטופלות להתנהג כצרכן מושכל ולהשוות מחירים, לפני שהן מחליטות באיזה בית חולים ללדת את ילדיהן".

מעט מהנשים שהיוו את אוכלוסיית המחקר סבלו מבעיות בריאות חמורות שחייבו טיפול מיוחד. רובן שוחררו מבתי החולים שבהם ילדו כששה ימים לאחר שנכנסו בשעריהם.

את המחקר הובילה פרופסור רנה סיה (Renee Hsia), מהמחלקה לרפואת חירום ב-UCSF, המשמשת גם כרופאה בבית החולים האוניברסיטאי המקומי. "לידות הן הסיבה השכיחה ביותר להגעה לבית חולים. מדהימה העובדה שגם כאשר מדובר בלידה ללא סיבוכים קיימים פערים כה גדולים בחשבון שבתי החולים השונים - באותה המדינה ואפילו באותו אזור - מציגים ליולדות (או שחברות הביטוח שלהן נדרשות לשלם, בהתאם לתנאי הביטוח של כל אחת)", נכתב במחקר.

המחקר התבסס על נתונים לגבי קרוב ל-110,000 לידות שהתרחשו בקליפורניה בשנת 2011. כל היולדות היו בעלות ביטוחים רפואיים פרטיים. מתוך אוכלוסיית מדגם זו, 76,766 ילדו לידות טבעיות ללא סיבוכים ו-32,660 ילדו בניתוח קיסרי ללא סיבוכים.

נושאים קשורים:  חדשות,  לידה,  רפואה פרטית,  רפואה בארה"ב
תגובות