חדשות

המרכז הרפואי בנהריה: ביצענו ניתוח לתיקון עקמת בשיטה חדשנית לראשונה בישראל

בית החולים הודיע כי בשיטה החדישה שולבו צילומי CT במכשיר הנחייה אופטית. המטופל סבל מעקמת 90 מעלות

המרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, הודיע אתמול (יום ג') כי בוצע אצלו, לראשונה בישראל, ניתוח לטיפול בעקמת באמצעות מכשיר חדשני המשלב בין צילומי CT למכשיר הנחייה. הניתוח נעשה במחלקה אורתופדית ב' בניהולו של ד"ר נמרוד רחמימוב ובצוות היה גם ד"ר שי פריימן. מחלקה זו מתמחה בניתוחי עמוד שדרה.

ד"ר נמרוד רחמימוב (צילום: בי"ח נהריה)

ד"ר נמרוד רחמימוב (צילום: בי"ח נהריה)

בית החולים מסר את הפרטים הבאים: המטופל, נער בן 14 תושב עפולה, הגיע לניתוח בעקבות התפתחות מהירה של עקמת בת 90 מעלות בעמוד השדרה שלו, לאחר כשלון טיפול שמרני בפיזיותרפיה. הנער עבר 27 טיפולים שבהם הוחמר מצבו מעקמת של 30 מעלות לעקמת של 90 מעלות. בניתוח עקמת רגיל, מכניסים המנתחים מערכת ברגים ומוטות לחוליות על מנת ליישר ולייצב את עמוד השדרה. בניתוחים אלו מתבססים המנתחים על שיקוף רנטגן הכרוך בחשיפה ממושכת של המטופל והצוות לקרינה, ומידת הדיוק בהכנסת הברגים לחוליות – נמוכה יחסית.

נווט בניתוח עקמת בעזרת מכשיר  O-ARM (צילום: בי"ח נהריה)

נווט בניתוח עקמת בעזרת מכשיר O-ARM (צילום: בי"ח נהריה)

נווט בניתוח עקמת בעזרת מכשיר  O-ARM (צילום: בי"ח נהריה)

נווט בניתוח עקמת בעזרת מכשיר O-ARM (צילום: בי"ח נהריה)

המכשיר החדש שהופעל עתה במרכז הרפואי בנהרייה - O-ARM - מבצע בדיקת CT בקרינה נמוכה בחדר הניתוח עצמו, ובעזרת מערכת הנחייה אופטית, מכוון המכשיר את המנתחים היכן למקם את הברגים, ללא קרינה נוספת ובמידת דיוק גבוהה ביותר.
ד"ר נמרוד רחמימוב, מנהל המחלקה ציין כי מדובר במהפכה של ממש בניתוחים מהסוג הזה. "בעזרת הטכנולוגיה החדשנית הושג דיוק רב מאוד בביצוע הניתוח, ללא הסכנות הכרוכות בקרינה, או סיבוכים בעמוד השדרה של המטופל".
הנער שנותח מחלים בימים אלו וצפוי לשוב לפעילות מלאה בטווח של שלושה חודשים.

נושאים קשורים:  חדשות,  עמוד שדרה,  נמרוד רחמימוב,  עקמת,  המרכז הרפואי בנהרייה
תגובות