• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

מחקר אמריקני: סימני בגרות מינית מופיעים כיום מוקדם יותר מאשר לפני כ-40 שנה

נתוני המחקר הוצגו בכנס ה-AAP בניו-אורלינס ויפורסמו בגיליון נובמבר של Pediatrics

The American Academy of Pediatrics ערכה מחקר מקיף בהשתתפות כ-200 רופאי ילדים מ-41 מדינות בארה"ב, שתיעדו את התפתחותם של 4,131 ילדים בריאים בני 16-6. מהמחקר עולה כי סימני בגרות מינית מופיעים אצל נערים כבר בגיל 10-9. במחקר קודם הגיל שבו נראו סימני הבגרות המינית היה 11 וחצי. לגבי בנות תוצאות המחקר הנוכחי זהות לתוצאות המחקר הקודם. Pediatrics מדווח על כך במהדורת האינטרנט והמחקר יתפרסם במהדורת נובמבר במגזין.

תוצאות המחקר הוצגו בשבת (20 באוקטובר) בכנס ה-AAP שנערך בניו-אורלינס. המחקר לא קובע מהו הגורם להקדמת ההתפתחות המינית כיום לעומת העבר (כ-40 שנה). ההשערה היא כי הדבר נובע משינויים בתזונה, מגורמי סביבה וכנראה שגם מפחות פעילות גופנית. ההשלכות של ממצא זה עדיין אינן ברורות.

בתמונה: נער מתבגר מתגלח (אילוסטרציה)

בתמונה: נער מתבגר מתגלח (אילוסטרציה)

המחקר אמור להועיל לרופאי ילדים ולאורולוגים ועשוי לקבוע סטנדרטים להשגחה על ההתפתחות המינית של הנערים. עורכי המחקר ציינו כי ההתפתחות המינית של נערים שחורים בארה"ב מתחילה מוקדם יותר מהתפתחותם של נערים לבנים, בדומה לתוצאות שנתקבלו לגבי נערות, וכנראה שהדבר נובע מתפקיד הגנים בתקופת ההתבגרות. הביטוי לבגרות מינית ראשונית מתבטא בגדילת האשכים, הקורית אצל נערים שחורים סביב גיל 9 ואצל לבנים אחרי גיל 10.

העיתון "The observer" מדווח כי בכנס רופאי הילדים הוצג גם מחקר ולפיו תחילת ההתבגרות המינית של בנות ירדה ב-5 שנים מאז 1920. מחקר זה נערך באוניברסיטת צפון קרוליינה.

לדיווח המלא

לדיווח ב-"The observer"

נושאים קשורים:  חדשות,  התבגרות מינית
תגובות