• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

משרד הבריאות מרענן הנחיות להפסקת הריון אצל קטינות

"קיימת חשיבות להנגשת השירות הרפואי והייעוץ הנדרש לנערה שמבקשת להפסיק את ההיריון", קובע חוזר המשרד שנשלח לקופות החולים ולגורמי הרפואה השונים

משרד הבריאות החליט לרענן הנחיות בקשר להפסקת הריון לנשים ונערות בכל גיל משיקולים רפואיים ואחרים ושיגר אתמול (יום ב') חוזר מיוחד בנושא זה לבכירים במערכת הבריאות וקופות החולים.

קטינה (אילוסטרציה)

קטינה (אילוסטרציה)

עיקרי ההנחיות עוסקות בשלושה נושאים אלו:

יש לאפשר לקטינה חופש מרבי בבחירת המוסד הרפואי (מבין המורשים לכך) שבו תבוצע הפסקת ההיריון. קיימת חשיבות להנגשת השירות ולמתן אפשרות לנערה הרוצה בכך לקבלו גם באזור המרוחק מאזור מגוריה, שם לא נשקפת לה סכנה שתזוהה בידי מכרים – וכל זאת עלפי העדפתה.

יש לגלות רגישות מיוחדת לבקשת הנערה להשלים מהר ככל שניתן את השלבים המקדמיים הטעונים השלמה לרבות ייעוץ סוציאלי ביחס לאפשרויות השונות העומדות בפניה, ובין היתר כדי לאפשר לה את מגוון האפשרויות הרחב ביותר לביצוע הפסקת ההיריון. כמו: קביעת תור לגניקולוג, בדיקת אולטרה-סאונד, המתנה למתן תשובה לגבי סוג דם וכולי (בין בקהילה ובין בבית החולים). קיצור מרבי של משך זמן ההמתנה יקל מאוד על הנערות מבחינה נפשית וירחיב את אפשרויות הבחירה הרפואיות.

בעת ביצוע הפעולות השונות יש להנחות את גורמי המנהלה והמקצוע בקופה להסתפק בזיהוי הנערה באמצעות תעודה מזהה ללא צורך בהצגת כרטיס מגנטי. כידוע, קטינות אינן מחזיקות כרטיס מגנטי משלהן וכדי שתוכלנה לבצע את מלוא הבדיקות והטיפולים ללא ידיעת הוריהן, יש להסתפק באמצעי זיהוי חלופי תוך הפעלת שיקול דעת בהתאם לנסיבות.

לחוזר המלא של משרד הבריאות

נושאים קשורים:  חדשות
תגובות