• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

הר"י נאבקת למען תיקון הצעת החוק לעידוד הנקה

פרופסור אבינועם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה: "שינוי התנהגות האמהות צריך להיעשות בהסברה ולא בחקיקה". הר"י: יש צורך דחוף בהגדלת התקנים ליועצות הנקה

הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, בשיתוף עם איגודי הרופאים הניאונטולוגים, רופאי הילדים ומנהלי בתי-החולים, פנו לחברים בוועדת הכלכלה של הכנסת והביעו בפניהם חשש כי הצעת החוק הנוכחית בנושא עידוד הנקה שיזם ח"כ דני דנון, לא תביא לשיפור המצב הקיים והיא אף עלולה לגרם נזק. ועדת הכלכלה של הכנסת עומדת לקיים דיון בהצעת החוק.

הנקה (אילוסטרציה)

הנקה (אילוסטרציה)

בפניית הרופאים נאמר כי ברוב המקרים היולדת מקבלת את ההחלטה בדבר ההנקה עוד במהלך ההיריון ולכן יש לכוון את מאמץ ההסברה לנשים שטרם הגיעו לחדר הלידה. קשיים בהנקה ביומיים הראשונים שלאחר הלידה, מציינים מומחי הרפואה בפנייתם לח"כים, הם הגורם המשמעותי להפסקת ההנקה, וחוק לא יפתור קושי רפואי זה. יש צורך דחוף בהגדלת מספר יועצות ההנקה הפועלות בבתי החולים.

פרופסור אבינעם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה בהר"י אמר כי "שינוי התנהגות ציבור האמהות בעניין ההנקה צריך להיעשות בהסברה ולא בחקיקה. אל לה למדינה להיכנס בחוק לרווח הצר שבין שדה של האם המניקה לבין פיו של התינוק שזה עתה נולד".

עוד אמר פרופסור רכס כי "הגדרת הפעולה הפשוטה של האכלת יילוד בתחליף מזון כפעולה המחייבת הסכמה חתומה מראש איננה מידתית, תכביד על המערכת בעומס מנהלי מיותר ותרבה בלבול בקרב היולדות". הר"י מציעה כמה תיקונים להצעת החוק: חברות המייצרות תחליפי מזון לתינוקות יורשו לספק מזון מסומן לבתי החולים. כל בית חולים יחויב לספק לפחות שני סוגים שונים של תחליפי מזון, תתקיים רוטציה אחת לשלוש שנים בספקי תחליפי המזון לבתי החולים, והחברות המייצרות תחליפי מזון לתינוקות יחויבו לתרום אחוז מסוים מהכנסותיהן מתחליפי המזון למימון תקנים של יועצות הנקה בבתי החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  הנקה,  הלשכה לאתיקה,  איגוד הניאונטולוגים,  תקן ליועצת הנקה,  תחליפי מזון לתינוקות,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' אבינועם רכס
תגובות