• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
איכות חיים

טיפול בתחליב לריכוך והרגעת העור משפר את איכות חייהם של ילדים עם אטופיק דרמטיטיס

טיפול בתחליב השפיע לטובה הן על חומרת המחלה והן על איכות החיים של הורים לילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס

טיפול בתחליב (אילוסטרציה)

טיפול בתחליב (אילוסטרציה)

אטופיק דרמטיטיס (AD) היא מחלה כרונית שכיחה יחסית, הגורמת ליובש בעור ולגרד עז ועלולה להשפיע נפשית על ילדים החולים בה ועל בני משפחותיהם. חומרי לחות וריכוך הם חלק חשוב בטיפול הבסיסי במחלה. במחקר זה הוערכה השפעת הטיפול בתחליב (emollient) במשך 3 חודשים על איכות החיים של הוריהם של ילדים הסובלים מ-AD.

המחקר כלל 191 ילדים והוריהם (ב-82% מהמקרים – האם). גיל הילדים הממוצע היה 4.8±0.3 שנים, וגיל ההורים 37±0.5 שנים. משך המחלה הממוצע היה 3.3±0.2 שנים.

הטיפול כלל מריחת תחליב (המכיל חמאת Shea או חמאת Karite, גליצרין ואת המים הטרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה) פעמיים ביום במשך שלושה חודשים. בתחילת התקופה ובסופה בוצעו הערכות של חומרת המחלה (על פי מדד ה-SCORAD להערכת חומרת AD) ושל איכות החיים של ההורים על-פי שאלון, שבו התבקשו ההורים להעריך את מספר הפעמים בשבועיים הקודמים שבהן מחלתו של הילד השפיעה על מצבם הרגשי או הפיזי, על מערכות היחסים בתוך המשפחה, על חיי החברה שלהם, על פעילויות הפנאי, על העבודה, וכדומה.

Staquis
Pfizer
RX
Not covered by the Health basket
Staquis

OINT.: 2.5, 30, 60, 100 g. Should be applied twice dly. to affected areas. The drug is for topical use only and not for ophthalm., oral, or intravag. use. Topical tmt. of mild- moder. atopic dermatit. in pts. 2 yrs. of age and older. C/I: Hypersens.

הטיפול הוריד את חומרת המחלה, והציון במדד ה-SCORAD ירד מ-28.2±0.9 ל-12.0±0.8. כמו כן, נראתה עלייה באיכות החיים הכללית של ההורים - חלה ירידה בכל המדדים שנבדקו וההערכה העצמית לגבי מידת ההשפעה של המחלה על איכות החיים הכללית ירדה מ-4.42±0.14 ל-2.05±0.12.

מסקנת החוקרים היא כי שימוש בתחליב לריכוך ולהרגעת העור יכול לשפר את איכות חייהם של ילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס ושל משפחתם.

ערכה: ד"ר ורד פרכטר
מקור:

Gelmetti et. al., Quality of life of parents living with a child suffering from atopic dermatitis before and after a 3 month treatment with an emollient, EADV 2009, Berlin.

נושאים קשורים:  איכות חיים,  אטופיק דרמטיטיס,  מחקרים
תגובות