פסיכולוגים מבריטניה בחנו את ההשפעה של חשיפה של ילדים לפרסומות מזון בטלוויזיה על ההעדפות שלהם במזון. הם הראו ל-281 ילדים, שגילם 6-13 שנים, פרסומות טלוויזיה ואז נתנו להם משימות. בניסוי אחד הראו לילדים פרסומות לצעצועים ובניסוי אחר , פרסומות למזון. לאחר שצפו בפרסומות, נתבקשו הילדים לבחור מוצרי מזון שמועדפים עליהם, ולזהות פרסומות. בנוסף, נשאלו הילדים על הרגלי הצפייה בטלוויזיה.
עוד בעניין דומה
לאחר שצפו בפרסומות למזון, בחרו כל הילדים יותר מוצרי מזון עשירים בשומן ועשירים בפחמימות (ממותגים ולא-ממותגים), מאשר בחרו לאחר שצפו בפרסומות לצעצועים. ילדים שנוהגים לצפות בטלוויזיה זמן רב הושפעו מהפרסומות יותר מילדים שצופים מעט בטלוויזיה. ילדים שצופים הרבה בטלוויזיה בחרו, לאחר שצפו בפרסומות למזון, יותר מוצרי מזון ממותגים מאשר בחרו לאחר צפייה בפרסומות לצעצועים. ילדים שצופים הרבה בטלוויזיה בחרו, לאחר שצפו בפרסומות למזון, יותר מוצרי מזון ממותגים יחסית לילדים שצופים בטלוויזיה מעט. הילדים זיהו פרסומות למזון טוב יותר מאשר זיהו פרסומות לצעצועים.
האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים פרסמה הצהרת מדיניות בנוגע לצפייה בטלוויזיה והשמנה בקרב ילדים ובני-נוער. רופאי הילדים קוראים לאסור פרסומות למזון מהיר בתכניות טלוויזיה שמיועדות לילדים. הם גם ממליצים שרופאי ילדים יבדקו מהם הרגלי הצפייה בטלוויזיה של המטופלים והאם יש טלוויזיה או חיבור לאינטרנט בחדר של הילד.
ערכה: ד"ר דורית שנון
מקור: