• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חיסון

תוצאות חיוביות לחיסון נגד דלקת קרום המוח הנגרמת מחיידקי MenB בתינוקות וילדים

כך הודיעה חברת התרופות נוברטיס בכנס ה-ESPID בהאג. החיסון סיפק הגנה כבר אחרי שתי מנות בתינוקות שלא חוסנו קודם לכן

חברת התרופות נוברטיס הודיעה בכנס ה-ESPID (האגודה האירופית למחלות זיהומיות בילדים) בהאג שבהולנד (7-11 יוני, 2011) על תוצאות חיוביות בשני ניסויים קליניים של החיסון (Bexsero) כנגד חיידקי מנינגוקוקי מזן MemB, הגורמים לדלקת קרום המוח בתינוקות וילדים. ניסויים אלו נכללו במסגרת הבקשה לאישור שיווק של החיסון בארצות האיחוד האירופי.

חיסון תינוקות (אילוסטרציה)

חיסון תינוקות (אילוסטרציה)

בניסוי קליני אקראי בשלב IIb קיבלו יותר מ-1,800 תינוקות את החיסון בגיל חודשיים, 4 או 6 חודשים או בגילאי חודשיים, 3 חודשים או 4 חודשים, עם או ללא החיסונים השגרתיים האחרים. התוצאות הראו שהחיסון הביא לתגובה חיסונית משמעותית כנגד זני מניניגוקוקי B בשני משטרי המינון שננקטו. החברה ציינה כי מעבר לעמידה במטרה העיקרית של הניסוי הקליני, ניכר כי ניתן להשתמש בחיסון במשטרי זמן שונים במהלך שנת החיים הראשונה של התינוק.

ניסוי קליני אחר בשלב III כלל יותר מ- 1,500 תינוקות שקיבלו את החיסון בגילאי 2 חודשיים, 4 חודשים ו-6 חודשים. משתתפי הניסוי חולקו באופן אקראי לכאלה שקיבלו מנה רביעית של החיסון (זריקת דחף) יחד עם חיסון ה- MMR או לכאלה שקיבלו את מנת החיסון למנינגוקוקוס B בגיל שנה ואת חיסון ה- MMR, חודש לאחר מכן (בגיל 13 חודשים). החברה דיווחה כי החיסון הניסויי עמד בכל המטרות שנקבעו עבורו, כי החיסון הראה אימונוגניות גבוהה כנגד כל זני המנינגוקוקי B שנבדקו וכן לא ניכרה השפעה על אימונוגניות החיסון למנינגוקוקוס B או על אימונוגניות חיסון MMR, בשימוש משותף. כמו כן, לא נצפתה עליה בשכיחות תופעות הלוואי (בעיקר חום) כתוצאה מהשימוש המשותף.

החברה ציינה כי הניסוי הקליני הראה כי החיסון סיפק הגנה חיסונית כבר אחרי שתי מנות, בתינוקות שלא חוסנו קודם לכן באמצעות החיסון.

מקור:

Novartis candidate vaccine Bexsero® shows significant potential in providing broad coverage against meningococcal serogroup B infections, Press release , June 9, 2011

נושאים קשורים:  חיסון,  דלקת קרום המוח,  מחקרים
תגובות