• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

מנהל הפגייה ב"איכילוב": מקווים שעצרנו התפשטות החיידק CRE

על פי פרופסור מנדל אף אחד מהפגים הנשאים אינו חולה במחלה הקשורה בחיידק. אישה שילדה בשבת האחרונה תאומים במחלקת הפגים באיכילוב אובחנה כנשאית CRE

תינוק בפגיה (אילוסטרציה)
תינוק בפגיה. הפגיעה המוחית נבעה מהיעדר חמצן ופרכוסים, התינוק הונשם בפגיה (אילוסטרציה)

פרופסור דרור מנדל, מנהל הפגייה בבית החולים לילדים "דנה" שבמרכז הרפואי תל-אביב-איכילוב מסר אמש (ד') לתקשורת כי ארבעה פגים הוכנסו לבידוד לאחר שאובחנו כנשאי החיידק CRE המוגדר אלים ונמצא במעי – אך הדגיש שהם אינם חולים במחלה הקשורה בחיידק. סוג החיידק שזוהה אצל הפגים עמיד לטיפול אנטיביוטי.פרופ' דרור מנדל

פרופסור מנדל הגיב בכך לדיווחים שהופיעו במהלך יום אתמול לפיהם אישה שילדה בשבת האחרונה תאומים במחלקת הפגים באיכילוב אובחנה כנשאית CRE. מיד לאחר הזיהוי, זוג הפגים שילדה הוכנס לבידוד. לאחר מכן מתוך כ-40 פגים במחלקה, ידוע על עוד שניים הנושאים את החיידק וגם הם הוכנסו לבידוד. שאר הילודים הוגדרו זמנית במצב של חשד לנשאות החיידק.
בדיווחי התקשורת על האירוע נמסר עוד כי הצוות הרפואי והסיעודי בבית החולים בשיתוף ובהנחיית צוות האפידמולוגיה באיכילוב והיחידה הארצית של משרד הבריאות למניעת זיהומים פעלו לבידוד התינוקות שנדבקו לשם הבטחת התנאים הדרושים לטיפול רפואי בטוח למאושפזים בפגייה. בסקירה נוספת שבוצעה אתמול לא נמצאו מקרי הדבקה נוספים. הפגים שהתגלו כנשאים לא פיתחו תסמינים.

פרופסור מנדל: " כל הפגים מטופלים אבל לאף אחד מהם אין מחלה. בסקירה נוספת, שנייה שנערכה בפגיה עלה שאף חיידק לא הגיע לפגים נוספים. באמצעות בידוד הפגים, אף פג נוסף לא נדבק. מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק. אף פג נוסף לא זוהה כנשא של החיידק".

עוד הבהיר פרופסור מנדל: "פגים הם אוכלוסייה החשופה לזיהומים. אנחנו עושים מאמצים להוריד את מספר הזיהומים. אף אחד מהפגים לא מזוהם. החיידק נוכחות במערכת העיכול שלהם. אין להם תסמינים לזיהום בדם או בדרכי השתן או כל זיהום אחר. כל התרביות שנלקחו מהפגים חזרו נקיות"
בית החולים מסר כי כל הורי הפגים עודכנו בפרטי האירוע מיד כשנתגלה.
החיידק CRE שעמיד לאנטיביוטיקה ושכיח בבתי חולים, עלול להביא למותם של כמחצית מן הנדבקים בו. המוסדות הרפואיים עושים כיום מאמצים גדולים למנוע את התפשטותו מיד כאשר מתעורר חשד. החיידק עלול לגרום לזיהומים במערכות הנשימה או השתן, בדם ולזיהומים בפצעים פתוחים. אנשים בריאים לקוב לא נדבקים בו. הוא שכיח יותר בקרב מאושפזים בבתי חולים ומוסדות רפואיים, בקרב מונשמים או נושאי צנתרים כמו צנתר שתן קבוע או צנתר לקבלת טיפול ועירוי תוך ורידי ובעיקר מטופלים באנטיביוטיקה ממושכת, שהמערכת החיסונית שלהם חלשה. בארבע השנים האחרונות נרשמו שישה מקרים של התפרצות CRE בארבע מדינות ברחבי ארה"ב. לפני כשנתיים התגלו סימנים לחיידק גם בבית החולים בני ציון בחיפה שהסביר כי נגרם כתוצאה מעומס יתר ומחסור כבד בכוח אדם. ב-2014 התגלה החיידק אצל 8 פגים ב"שיבא" – אף אחד מהם לא הציג תסמינים.

נושאים קשורים:  פרופ' דרור מנדל,  CRE,  אנטיביוטיקה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות

אהלין. מה עם חומרי חיטוי כמו כלור אז, דיטול...? בבריכות השחיה של ימינו כלור יותר מאשר מים! מה עם שימוש בטכנולוגיות חיטוי מתקדמות כמו בתעשיות המזון והתרופות?
מה עם מנהלי משק בתי חולים שאמורים להדק את הבקרה על עובדות המשק? הן/ם משתמשות באותו סמרטוט גם לחדרי השירותים וגם לחדרי המטופלים וכלה בחדרי הצוותים? תראו בעצמכם!!
מה עם המפקחות האפידמיולוגיות המאיישות משרדי פאר בבתי חולים לפחות אלו שאני מכירה.. הן לא אמורות לערוך בקרות שטח תכופות ועל בסיס יומיומי?? ממש.. ממש יומיומי לפחות בשעות השיא!!?
צופה כול יום במחזה אימים עם הצוות הסיעודי והרפואי... יש לי צמרמורות!!
מי מאיתנו ראה לאחרונה עובד/ עובדת משק מחטא ידיות של הדלתות, כיסאות, ארונות, הפיה של הטלפונים, תחנת האחות, משטחי חדרי הרופאים, מקלדות?
תוהה אני בלבי למה נשיונאל ג'יוגורפיק טרם ביימו סרט על "השתלטות קהילת החיידקים" במרכזים הרופאיים?
כולנו.. אבל כולנו כול אחד בתוך עצמו יודע מי האנשים המופקדים על ניקיון הסביבה הכי סטרילית שלנו!!! נכון??
מתה על אנשי ג'סר אלזרקה ועל אחרים מקהילות אחרות.. אבל גם להם מגיע סדנאות העשרה בנושא היגיינה אישית וסביבתית.. דרך אגב בקרוב מתחילה מיזם פלנטרופי ועל חשבון זמני הפרטי בג'סר בו מתחילה לחנך לבריאות ומניעת מחלות.
למה הכול נהיה מורכב כזה??
הרי מסלו התייחס לדבר העליון הזה ממש במשבצת הראשונה של הפירמידה שלו.
רפואה שלמה לתינוקות ולהוריהם.
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
22.10.2016, 19:39

מה לגבי הסרטון של נפנוף תרנגול לכפות ב ת ו ך פגיה ?!?!?
איפה זה היה ומי הולך לבדוק את זה במשרד הבריאות ?!?!?!?