• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
אובאיטיס

אדאלימומאב לטיפול באובאיטיס לא-זיהומית ועמידה לטיפול בילדים

טיפול באדאלימומאב מספק אופציה יעילה ובטוחה לטיפול באובאיטיס לא זיהומית עמידה לטיפול בילדים

14.08.2016, 14:56
Uveitis, אובאיטיס, מחלת עיניים (צילום: אילוסטרציה)

מטרת המאמר היא לדווח על ניסיון השימוש באדאלימומאב (ADA) לטיפול בילדים עם אובאיטיס לא זיהומית עמידה. המחקר הינו רטרוספקטיבי ומציג סדרת מקרים של חולים פדיאטריים, שסבלו מאובאיטיס לא זיהומית עמידה לטיפול, ושטופלו באדאלימומאב (ADA) במרכז רפואי יחיד בין השנים 2008 ל-2015.

המחקר כלל 12 מטופלים (6 עם אובאיטיס משנית ל-JIAי, 4 עם פאנאובאיטיס אידיופטית, 1 עם פאנאובאיטיס משנית לסרקואידוזיס ו-1 עם אובאיטיס ביניים). המטופלים סבלו מאובאיטיס ב-19/24 עיניים.

לאחר התחלת טיפול באדאלימומאב (ADA) המטופלים הציגו שיפור בפעילות לפי מדד Standardization of Uveitis Nomenclatureי(SUNי).

9/12 חולים הציגו נזק מבני לפני התחלת הטיפול: קטרקט (n=4) גלאוקומה (n=2) בצקת מקולרית ציסטית (n=1), הפרדות רשתית אקסודטיבית (n=1) ובצקת בדיסק האופטי (n=5). חדות ראייה השתפרה או נשמרה יציבה ב-17/19 עיניים מטופלות, ורק ב-2 עיניים ירדה בחדות בשל נזק מבני, אשר היה קיים עוד קודם לטיפול באדאלימומאב (ADA).

החוקרים סיכמו, כי על פי מחקר זה , אדאלימומאב מציגה פרופיל בטיחותי ויעיל בטיפול בילדים הסובלים מצורות שונות של אובאיטיס לא זיהומית עמידה.

מקור:
Int Ophthalmol. 2016 Jul 18. [Epub ahead of print]
Adalimumab for the treatment of refractory noninfectious paediatric uveitis. Muñoz-Gallego A1, Barral E2, Enríquez E2, Tejada P3, Barceló A3, de Inocencio J2

נושאים קשורים:  אובאיטיס,  אדאלימומאב,  מחלה עמידה לטיפול,  עיניים,  מחקרים