• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ניתוח חירום ב"קפלן" להצלת תינוקת ראשונה של יולדת בת 60

היולדת, שזה ההיריון הראשון שלה, סבלה מרעלת הריון חמורה שסיכנה את חייה ואת חיי התינוקת; לאחר שעה ארוכה הצליח צוות רפואי נרחב ליילד בהצלחה את התינוקת בניתוח קיסרי, במשקל 2.2 ק"ג; מצב האם והתינוקת טוב מאוד

הצוות הרפואי במהלך ניתוח החירום ביולדת בת 60 שסבלה מרעלת הריון (צילום: "קפלן")

בניתוח חירום שבוצע בחדר הניתוח המיילדותי במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות ניצלו חיי תינוקת ראשונה של יולדת כבת 60 מאזור השפלה.

בית החולים מסר הבוקר (ג') כי המקרה התרחש ביום חמישי שעבר (28 ביולי). לפי ההודעה, היולדת הובהלה לחדר הניתוח עם רעלת הריון חמורה. משמעותה היא סיכון ממשי ליולדת ולעובר, וכי נדרש ניתוח קיסרי חירום.

לאחר שעה ארוכה הצליח צוות רפואי נרחב, שכלל שני רופאים גינקולוגיים, שני רופאי ילדים, מיילדת ושלוש אחיות, לחלץ בהצלחה את התינוקת, שנולדה בריאה ובמשקל של 2.2 ק"ג. כמו כן יוצב מצבה של האם. האם והתינוקת מאושפזים עדיין במחלקת יולדות ומצבן טוב מאוד.

היולדת, בגיל המבוגר ביותר שילדה ב"קפלן", טופלה אצל ד"ר איליה בר מהמרכז הרפואי לפוריות ברמת אביב. הטיפול המורכב באשה כלל הסרת גידול שפיר שהתפתח ברחם. לדברי ד"ר בר, ההצלחה מוכיחה שהריון ולידה מוצלחים אפשריים בגיל מבוגר למרות כל הקשיים והבעיות.

ד"ר יעל נאמן, מומחית לגינקולוגיה בחדר ניתוח מיילדותי ב"קפלן", שיילדה את התינוקת יחד עם ד"ר משה גילאור, מומחה בגינקולוגיה, הסבירה: "המשמעות של רעלת היריון היא עלייה בלחץ דם, הפרשת חלבון מוגברת, הפרעות בתפקודי כבד וספירת דם שעלולים לסכן את היולדת והעובר. היולדת קיבלה במהלך הניתוח תרופות כדי להגן על המוח מפרכוס. לשמחתנו, התינוקת נולדה בריאה וחיונית והועברה להמשך טיפול רופאת יילודים. היולדת מתאוששת בסיוע צמוד של הצוות הרפואי ונמצאת קרוב לתינוקת בכל זמן אפשרי".

היולדת הודתה לצוות הרפואי המסור שטיפל בה והציל את חיי התינוקת. היא סיפרה כי זו הלידה הראשונה שלה, לאחר שנים רבות של ניסיונות להרות.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח,  ניתוח קיסרי,  המרכז הרפואי "קפלן",  רעלת הריון
תגובות
אנונימי/ת
04.08.2016, 19:02

אבד המוסר בארץ או לא היה מעולם. הכסף קובע הכל.

אנונימי/ת
04.08.2016, 20:30

רפואה?

אנונימי/ת
04.08.2016, 21:51

פושע מי שמכניס להריון סבתא בת שישים . אף אחד לא חושב על גורל התינוק מ״אמא״ קשישה.
ומה כבר מיוחד ב״צוות ההצלה״? כולנו פעלנו כך אלפי פעמים וטיפלו במצבים גרועים יותר. ולא התפרסמנו על כך. בושה וחרפה.

אנונימי/ת
05.08.2016, 07:54

לשלושת המגיבים שמעלי - ההפרייה לא בוצעה בישראל אלא בחו"ל (חוקי ישראל אינם מאפשרים לעשות זאת באישה מעל גיל 54).
אז מה רציתם שיעשו אחרי שהיא כבר בהריון, שלא ינתחו אותה?

אנונימי/ת
05.08.2016, 12:01

הייתי מצפה שרופאיה יעודדו אותה לעבור הפלה (יתכן שעשו זאת) . למען התינוקת שתהיה יתומה בגיל 20-30 אחרי שבגיל ההתבגרות סעדה אימא קשישה . מסכנה התינוקת. הייתי מצניע את המקרה ולא מתפאר בו .

אנונימי/ת
07.08.2016, 12:54

אני מניח שהתבדחת, אבל למקרה שהתכוונת ברצינות - אתה באמת חושב שאפשר היה לשכנע אותה לעשות הפלה? לא מדובר במישהי שיש לה 10 ילדים ונכנסה להריון ספונטני לא מתוכנן. מדובר באישה ללא ילדים שהשקיעה הרבה זמן, סבל וכסף כדי להכנס להריון.
לא שאני מצדיק את מה שהיא עשתה, אבל אני גם לא שופט אותה. לנסות לעודד מישהי בסיטואציה הספציפית הזאת לבצע הפלה זה או חוסר רגישות, או סתם טיפשות.
אנשים מביאים ילדים מסיבה אגואיסטית. זה לא חדש. אפשר לומר על כל הנשים שבוחרות להביא ילד מתרומת זרע אנונימית שהן גוזרות על הילדים להיות "יתומים" מאב כבר מהלידה.

אנונימי/ת
09.08.2016, 14:38

מה קורה לכם?
זהו חלום שהיתגשם, מעבר לכל דמיון...
היא בטח מאושרת עד הגג ובאשר לתגובות על ילד יתום וכולי שטויות במיץ, לא קורה שאנשים מתים מתאונות דרכים??? ב"ה שהיא זכתה היא בטח מודה לו אלף פעם וזהו שישו ושימחו

25.03.2018, 15:17

חברים קצת אנושיות, שימו את עצמכם בנעליה של האם הישישה הזו שמן הסתם חוותה שנים של אכזבות האם לא מגיע לה מעט נחת בחיים, ומה יקרה אם בתה בת העשרים תסעד אותה? היא רק תצא יותר מחושלת לחיים.

26.03.2018, 21:01

ממתי אם בגיל 60 הינה "ישישה".
בתוחלת החיים של 2018 (בתקווה שגם בשנים הבאות נזכה לאותה רמת תוחלת חיים).
עוד נכונו לאם וילדה עוד שנים יפות ומאושרות יחדיו.